    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ustawa śmieciowa
    Date: Wed, 13 May 2015 09:39:06 +0200

    dyskusyjnych:sq15opr9pobf$....@m...org...

    > Pijesz do tego, że w przypadku działalności jest zapis o "terenie
    > nieruchomości, obiektu lub ich części", a dalej tylko samego *terenu* (bez
    > wymienienia czego ten teren dotyczy, czyli samej ziemi)?

    > Kluczowe jest słowo POZOSTAŁY (w sensie inny niż DG), a nie pozostały
    > TEREN
    > w sensie samej działki. Czyli ustawa uprawnia do kontrolowania terenu
    > nieruchomości, obiektu lub ich części (kotłowni/salonu) tak w przypadku DG
    > jak i OF, tylko w różnych godzinach.

    Na logikę masz rację - pewnie taka była intencja, ale literalnie (a w Polsce
    obowiązuje literalna interpretacja przepisów sprawa jest dyskusyjna.

    > Jeśli ktoś Cię spuszczał na drzewo twierdząc że nie ma podstawy prawnej,
    > może wynikało z błędnego zrozumienia tego przepisu, olewczości, lenistwa,
    > czy kolesiostwa (kontrolerzy sami jarali, to co będą innych gonić). Innego
    > wyjaśnienia nie znajduję.

    Dostawałem oficjalne odmowy na piśmie więc nie sądzę by wynikały z olewactwa
    czy kolesiostwa. Za każdym razem pojawiała się formułka że nie są uprawnieni
    do kontrolowania domów prywatnych. Oczywiście mogło to wynikać z niewiedzy
    lub nie-chce-mi-się.

    > Problem w tym, że MPZ to nadal rzadkość

    Rzadkość? W mojej okolicy już są wszędzie i to nie od dziś.

    > i piece na węgiel nadal można
    > montować w wielu miejscach.

    Nie każdy MPZP zawiera zakaz ich używania.

    > Oczywiście powoli ludzie zaczyanją rozumieć
    > sami z siebie, że głupotą jest wstawiać piec węglowy (w tym ekogroch)
    > wiążąc się na etat palacza, do nowych ocieplanych domów -- i tu bym raczej
    > upatrywał zmniejszenia ilości piecy na węgiel.

    Z ekogroszkiem u nas było tak że kopalnie go sprzedawały bardzo tanio przez
    kilka lat aby ludzi zachęcić a następnie dwukrotnie podnieśli ceny. Sporo
    osób się na to załapało i teraz opowiadają na lewo i prawo o tym ile ich
    kosztuje grzanie. Ot np. mój sąsiad spala 2,5 tony groszka. Jak kupował po
    400 to chodził dumny, a jak po 800 to przysłał swoją żonę aby zapytała ile
    my za gaz płacimy. Bo oczywiście gaz ma i używa.. ale w kuchni :-)

    Ceny węgla w ostatnich 10-15 latach rosły sporo szybciej niż ceny gazu czy
    prądu i nic nie zapowiada by ta tendencja miała się odwrócić.

    Pozdrawiam
    Ergie