    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
    Date: Mon, 23 Sep 2024 15:32:27 +0200

    W dniu .09.2024 o 14:58 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Tak.
    > Mam prosty dach, za dołożenie (na połówce) styropianu i blachy na
    > łatach, zapłaciłem rok temu ponad 20 tys.
    > Nie liczę tu okien i ich montażu, te kosztowały drugie tyle.

    Ale miałeś tam wcześniej jakieś pokrycie? - pewnie był demontaż,
    ocieplenie, poprawki łacenia, krycie.
    Dodatkowo rozkładanie rusztowań (firmy tu liczą sobie za m3 rusztowania) -
    gdzie cena wynosi od 15 do 20 zł/m3 i wiele innych pozycji, których przy
    tym budynku nie będzie.

    > Wiadomo, że tutaj byłoby taniej, bo pewnie powierzchnia mniejsza i
    > blacha gorsza/tańsza, ale na pewno nie kilka stówek.
    >
    > A tam kręcili łaty do drewna, więc mieli banalnie prosto.
    > Tutaj musieli by kołki do betonu stosować i wiercić w żelbecie.
    > Coś za coś.
    >
    > Co nie znaczy że wiele mniej czasochłonna.
    > Na pewno nie 3 krotnie jak koszt tej proponowanej blachy.

    U sąsiada w tamtym roku dekarz z pomocnikiem pokrył blachą garaż na dwa
    auta w jeden dzień.
    Na start mieli starą papę do zerwania.
    U niego położyli legary na podkładkach, do których kręcili łaty. Legarami
    zrobili odpowiedni spadek.
    Legary mocowane punktowo do stropu.

    TG