  • Data: 2011-09-06 17:32:49
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j45iqs$2sc$1@news.onet.pl...
    > Do wygrania jest uścisk dłoni mojego kierownika budowy odciśnięty w
    > betonie.. jak się zgodzi ręce pobrudzić ;)
    >
    > A tak na poważnie. Mam taki projekcik jak Z19 (chałupa parterowa) i
    > właśnie za chwilę zrobią mi płytę fundamentową, więc zaczynam się powoli
    > zastanawiać co i jak by tu zmontować na tym na wiosnę. Z czego obecnie
    > waszym zdaniem warto byłoby stawiać ściany? Staram się by to było w
    > miarę energooszczędne.

    silka18cm+gruuuuube (20cm) styro, ewentualnie jakis tani beton komórkowy+równiez
    gruube styro, tyle ze ściana wyjdzie grubsza (po co ci to, no chyba ze taniej duzo
    wyjdzie)
    Zadnej dziurawej ceramiki . Żadnych materiałów na mur których zaleta jest to ze jest
    ciepła - ona ma być tania i mocna. Ciepło zapewni styro.

    Jesli chcesz zeby było energooszczednie to równie grube warstwy ocieplenia musisz
    przewidziec na dach i podłogę, a moze i przewidzieć wentylacje mechaniczną z
    rekuperacją. Ale to przemyślenia na inny wątek.

    Szczegóły musisz uzgodnic z kierbudem.

    b.