eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieW dalszym ciągu prognozuję wzrost spzredaży pieców i kotłow węglowych › Re: W dalszym ciągu prognozuję wzrost spzredaży pieców i kotłow węglowych
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: W dalszym ciągu prognozuję wzrost spzredaży pieców i kotłow
    węglowych
    Date: Fri, 12 Sep 2014 10:56:53 +0200

    W dniu 2014-09-12 08:26, Uzytkownik pisze:

    > Pod warunkiem, że ten "każdy" ma komin, który się nadaje dla kotła
    > węglowego.

    Zawsze mozna dostawic zewnetrzny z blachy ocieplony.
    Ja zrobilem tak jak Ty w pewnym sensie. W kotlowni mam dwa kominy z
    kamionka w srodku o przekroju 20cm. Lat temu pare poszlo w to sporo
    kasy. Cztery lata temu powiesilem kociol kondensacyjny z kominem przez
    sciane. Te moje kominy z kamionka to jeden z glupszych pomyslow na jaki
    dalem sie namowic w czasie budowy.

    > Ale u mnie nie ma moczenia kasy "bo może coś tam". Ja z tych urządzeń po
    > prostu normalnie korzystam.
    > Latem gazówka mi grzeje CWU. Zimą sypię ekogroszek lub miał do zasobnika
    > kotła węglowego, a gazówka sobie grzecznie czeka, gotowa do podjęcia
    > akcji w razie wygaśnięcia kotła węglowego i spadku temperatury CO lub
    > CWU poniżej zadanych.

    Nie wiem jakimi zawilymi zamyslami sie kierowales projektujac swoja
    instalacje, ale tak z grubsza opierajac sie na swoim przykladzie
    policze, ze gdybym jak piszesz oszczedzal nawet polowe tego co spalam
    dzis, czyli ok. 3000zl/sezon / 2=1500,-. Tyle placilbym za wegiel wg.
    Twojej argumentacji. Zwrot inwestycji po ponad 13 latach i lopatowanie
    co rok. Po 13 latach instalacja zacznie dawac korzysci w postaci
    oszczedzonego grosza. Biorac pod uwage zywotnosc niektorzych urzadzen
    ciagle uwazam, ze dobrze zrobilem nie stawiajac drugiego kotla.

    Pozdro.. TK