  • Data: 2010-02-26 14:37:28
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
> [...]
    > spotykane.
    > Więc te 80-90st łatwo utrzymac na stałym poziomie zwykłym termostatem.
    > Silnik tak czy siak produkuje ciepło więc wystarczy to ciepło odpowiednio
    > "upuszczać" za pomoca chłodnicy, ale nigdy nie dopuszczać do wyziębienia.
    > Poza oczywistym zwiększonym zużyciem paliwa silnik w niskich temperaturach
    > szybko się zuzywa. Dopiero osiągnięcie projektowych 80-90stC pozwala na
    > ustalenie się optymalnych luzów na wszelkich częściach ruchomych silnika.
    > Silnik zimny = duże luzy = słyszalne wyraźnie stuki = szybkie wybijanie

    z tymi temperaturami pracy silnika masz oczywiscie rację, ale raczej nie
    chodzi tu o luzy wywołane zmianą rozmiaruf elementuf silnika przez
    temperaturę, ale chodzi o parametry termiczne środka smarującego te
    fszystkie części, czyli o olej:O)
    nie znam się na olejach, ale wiem że silnik samochodu osobowego często
    dokonuje rozruchu w skrajnie niekorzystnych warunkach dla oleju (temperatury
    ujemne) czyli szybko się ściera, natomiast gdyby ten sam silnik zastosować w
    PC to wątpię żeby prace w temperaturach powyżej 20stopni były dla niego
    niekożystne, prawda?:O)

    > Sprężarka w pompie ciepła utrzymuje swoją sprawność początkowa tylko przez
    > kilka lat. Potem im większe luzy tym szybciej się starzeje. Według kolegi
    > który jest serwisantem urządzeń i agregatów chłodniczych po 10 latach taka
    > sprężarka ma już 40-70% początkowej sprawności.

    co tam w tej sprężarce tak szybko się zużywa?
    jakigo rodzaju sprężanie się stosuje, zębate, śrubowe, czy jakie?

    > Sprężarki się nie naprawia. To jest silnik i sprężarka w jednej szczelnej
    > nierozbieralnej obudowie. Tu wymienia się całość.

    tych w lodufkach i fabrycznych PC tak, ale już w innych tak:O)
    zresztą możesz sam zrobić PC ze sprężarki przemysłowej:O)