  • Data: 2010-03-01 02:25:10
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4b5d8ace-2c46-4891-8ac0-460d8fecd6f9@t41g2000yq
    t.googlegroups.com...

    > Bo jak slonce wyjdzie i pada na solar bezposrednio, to daje te 10 x
    > wiecej energii. Dlatego solar bedzie dzialal.. Ale to nie jest

    Ale to jest w dzien pochmurny tak samo tyle ze pod koniec lutego.

    > absolutnie zaden argument za tym, ze energia przy zachmurzonym niebie
    > jest nieznaczaca :) Jest znaczaca, tylko ze Ty tego nie poczujesz bo
    > solar nie jest przystosowany do takich warunkow i juz.

    Jest jest. :-)

    > Ale w solarze masz proznie, cos znacznie lepszego od pakietu
    > trzyszybowego :-) Tylko, ze ta izolacja w postaci prozni musialaby byc
    > "ciagla", az do wprowadzenia rurki do domu, a tak nie jest :)

    Plaskie nie maja prozni i radza sobie zupelnie dobrze z jedna szyba.
    Niektorzy nawet twierdza, ze lepiej jak prozniowe. Ja nie wiem, mam jeden.

    > Grunt ma ogromna pojemnosc cieplna! Wchlonie kazda ilosc energii bez
    > zauwazalnego zwiekszenia jego temperatury. Porownujesz tysiace ton
    > gruntu do kilograma glikolu w solarze ? ;-)

    Nie no skad, po prostu nie znam miejsca gdzie panowalyby chocby polowiczne
    warunki jak w solarze. Nawet czarny wewnatrz zamkniety latem samochod
    rozgrzewa sie nie tak wcale duzo w porownaniu z solarem, gdzie gradient i
    straty sa duzo wieksze o braku slonca nie wspomne. Do rowazan nie mozna tak
    sobie przyjac ilosci energii docierajacej i bezposrednio obliczyc zyski.
    Spojz jak zmienia sie uzysk tego samego kolektora a ustawionego pod innym
    kontem. Do tego dochodzi przeciez rowniez powierzchnia absorbera i podwojne
    szklenie w prozniowych. To wszystko bardzo znacznie wplywa na uzysk. A Ty
    liczysz wszystko bezposrednio. Dla tego pisalem o temperaturach.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK