  • Data: 2009-03-20 16:42:13
    Temat: Re: Wentylacja grawitacyjna
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> szukaj wiadomości tego autora

    QbaB pisze:
> [...]
    wiadomościnews:4fa5.0000009f.49c350ae@newsgate.onet.
    pl...

    [...]

    [...]

    Co drugą kondygnację można podłączyć do tego samego kanału wentylacyjnego...

    > Jeżeli kanał jest duży to włóż do niego rurę PCV i będziesz miał dwa
    > kanały.

    Włosy stanęły mi na głowie ;) Niedopuszczalne jest stosowane rur PCV i
    innych podobnych przewodów dla celów wentylacji grawitacyjnej, tym
    bardziej w kanałach. Uzasadnienie - czy ktoś widział jak wspaniale
    rozprzestrzenia się pożar przez taki kanał wentylacyjny z PCV? Jest np.
    na parterze a za chwilę pali się, np. konstrukcja dachowa (pod
    warunkiem, że jest z drewna ;)) Poza tym jak włożysz rurę z PCV to w
    kanale będziesz miał dosłownie wodę.
    BP,NNMSP
    Walczę z tym z moim kolegami i koleżankami, nagminne to jest i też np.
    połączenie wszystkich kanałów wentylacyjnych w jeden na poddaszu, brak
    drzwi przeciwpożarowych (inwestor liczy, że nie zauważą urzędasy), drzwi
    o szerokości skrzydła 70 cm do łazienek w pensjonatach, brak podjazdów
    dla osób poruszających się na wózkach, itd... nieraz ręce opadają,
    wszystko jest dobrze dopóki nic się nie stanie...