  • Data: 2013-07-02 11:19:16
    Temat: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > do tego czasem ci wystarczy pojechać do innego województwa.

    Prawda

    > albo do innej dzielnicy

    Też prawda, ale jednak zwykle ilość zmieniających się zwyczajów rośnie z
    odległością.

    >, albo w trakcie rozmowy okazuje się
    > że nikt nie rozumie cytatu z Sienkiewicza, czy "Rejsu".
    > no jasne w RP wszyscy szastają cycatami z Sienkiewicza czy Rejsu

    Wszyscy to pewnie nie, mnie wystarczy, że moje otoczenie rozumie i używa
    czasem jakichś wstawek w stylu "ojciec, prać?", "bar wzięty!" itd.

    Lubię żarty językowe w stylu naszego kabaretu Dudek czy angielskiego Monty
    Pythona, ale aby je rozumieć nie wystarczy podstawowa znajomość jakiegoś
    języka, trzeba tez poznać trochę kultury, zwyczajów i przysłów. Pracuję
    czasem kilka tygodni za granicą w mieszanym towarzystwie (głównie Francuzi i
    Włosi) i nawet jak idziemy razem na piwo to dowcipy i anegdoty kończą się na
    pewnym poziomie i dalej ani rusz, bariery kulturowe są na tyle duże że
    ciężko inteligentnie pożartować.

    > (mocno zresztą przereklamowanego imho filmu)

    Pełna zgoda - mocno przereklamowany, ale stał się swego rodzaju synonimem
    filmu który się cytuje.

    > coraz mniejszy :)

    Nie da się ukryć. Z roku na rok mniejszy.

    Pozdrawiam
    Ergie