    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wstawili mi okna :-)
    Date: Fri, 3 Apr 2009 11:38:15 +0200
    <gqt7dp$jd6$1@opal.futuro.pl> <gqtmc1$r6o$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gqtmtb$f42$1@opal.futuro.pl> <gqtp31$1m2$1@news.interia.pl>
    <gqtqic$n6e$1@opal.futuro.pl>
    <b...@s...googlegroups.com>
    <2...@v...googlegroups.com>
    <gqvtru$7h9$1@opal.futuro.pl> <gr36p3$vmo$1@news.onet.pl>
    <gr38b6$m6k$1@news.dialog.net.pl> <gr39bo$7om$1@news.onet.pl>
    <gr3fp7$9cp$1@news.interia.pl>
    <d...@j...googlegroups.com>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:dd950e64-f93a-4199-9367-

    >Bo miał niesprawną wentylację.
    >Czy Ty nie widzisz różnicy między nawiewem przez uszczelki a nawiewem
    >przez szparę w ścianie, czy (jak ktoś to dowcipnie napisał) jaja sobie
    >robisz?. To powoduje stałe zawilgocenie muru i rozwój fauny i
    >flory ;-)

    No widze te roznice, tylko nie widze zeby wialo. Sorry, no nie chce byc
    postrzegany jak zatwardzialy cynik, ale pare lat na swiecie zyje, okna mam
    wstawiane w nie jednym miejscu, wszystkie na piane bo pare lat temu nikt o
    tasmach nie slyszal. Nigdzie nie wieje. Jezeli ma to byc nie wiem jak
    tragiczny blad, to chcialbym widziec tego jakie kolwiek symptomy. Argumenty
    o wianiu powinno dac sie zauwazyc, a tu masz jak na zlosc brak.

    >Skoro to wszystko jedno jak powietrze sobie wchodzi, to tez wszystko
    >jedno jak sobie wychodzi - prawda?
    >Czyli po co budować kominy (a to kosztuje niemało) lepiej zostawić po
    >prostu dziurę w dachu i będzie git!

    E tam...

    >Rozumiem że wstyd się przyznać że macie spieprzony montaż okien, i
    >teraz wmawiacie sobie i innym (wbrew faktom) że tak jest OK. Takie
    >koło wzajemnej adoracji osób pokrzywdzonych przez fachowców. No ale to
    >normalne - mózg odrzuca złe myśli aby dało się dalej żyć. Nikt
    >przecież od tej pleśni nie umrze - ja nie umarłem, więc i Wy też.

    Krzemo drogi przyjacielu, ja myslenia sie nie wstydze. Czasy sa takie, ze
    kazdy w kolo chce nam sprzedac kit. Mowa o jakims tragicznym bledzie jest
    dla mnie pomylka. Niech bedzie, ze pozostaniemy przy swoich zdaniach. Nie
    upieram sie do swojej racji, ale naprawde brak namacalnych dowodow jak dla
    mnie w slusznosc tej tezy. Owszem sposob jest logiczny i nic mi do niego,
    ale nie zamierzam wydlubywac piany tylko dla tego, ze ktos gdzies cos nowego
    napisal. Co chwile spece od marketingu tworza nam kolejne potrzeby i trzeba
    umiec to zweryfikowac wlasnym mysleniem. Kiedy kupowalem okna, firma MS
    chwalila sie ocieplonym profilem wzmacniajacym piana poliuretanowa. Piana
    wypelniala stalowy profil U bedacy w ramie okna. Udzial profilu w ramie
    wiadomo jaki jest, ale cena o kilka dziesiat procent wyzsza. Okna kupilem w
    innej firmie. Ja jeleniem nie jestem i nie zamierzam slepo poddawac sie
    kazdej nowosci i pomyslec, ze dawniej okna montowane byly na trzcine papiery
    i inne dziadostwo. Takie okna siedza u mnie w mieszkaniu kilkadziesiat lat i
    nic nie wieje. Powinienem sie przejmowac szczelina 0,5cm wypelniona piana
    miedzy sciana a oknem??

    >Dla mnie jakiekolwiek wycinanie uszczelek to barbarzyństwo. Taki
    >kolejny ersatz i tandeta! Do tego powinny być specjalne nawiewniki
    >albo wentylacja mechaniczna. No ale znowu - od tandety nikt nie
    >umarł ...

    Masz racje, ale podobno tam nawiewnikow nie bylo. Zreszta nie wiem, to nie
    moj patent.

    Pozdro.. TK