  • Data: 2014-12-12 11:59:02
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 11:32:11 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Przecież prezes firmy robiącej exit-pool już wyjaśnił że mieli błędną
    > metodologię. Oni nie pytali "na kogo pan(i) oddał głos?" tylko "jakie są
    > pan(a/i) preferencje wyborcze?"

    wychodząc z lokalu wyborczego: preferencje mam na pis, ale zagłosowałem na psl :)
    Oczywiście.

    Stąd jak ktoś przez pomyłkę oddał nieważny
    > głos (robiąc "x" na każdej liście) albo przez pomyłkę zrobił x na pierwszej
    > stronie to w exit-pool nie był pomijany tylko traktowany tak jakby
    > zagłosował na swoją ulubioną partię.

    książeczki były stosowane w 1991, 1993, 1997, 2001, 2005, 2007 i 2011 r., a w
    wyborach samorządowych w 1998, 2002, 2006, 2010 r.
    Nigdy wczesniej takich jaj nie było.

    > A że straciła na tym głównie partia która ma najgorzej wykształcony
    > elektorat to chyba oczywiste.

    Stracił pis, zyskał psl. Ze niby wiejski psl jest o niebo lepiej wykształcony?

    > PSL "zyskało" to już było wałkowane wielokrotnie:
    > 1. ktoś bierze książeczkę stawia "x" na pierwszej tronie (bo tak mu się
    > wydaje że trzeba) otwiera drugą stronę i wtedy się orientuje że nie na
    > każdej stronie trzeba stawiać "x" więc zostawia jak jest by nie "marnować
    > głosu".

    W wyborach do Europarlamentu też była książeczka, a na niej Solidarna Polska na
    pierwszej stronie. Dlaczego Solidarna Polska nie wygrała - a wręcz maksymalnie
    poległa?

    Dziwnych przypadków jest za dużo zeby przejść spokojnie obok tego.Ja bym oczekiwał
    sledztwa, analizy jakiejs a nie kolejnej medialnej ustawki : "polacy, nic sie nie
    stało"

    b.