  • Data: 2014-12-12 12:46:35
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f1e7d66-af4c-4d39-aba7-cd2eaefb67e7@go
    oglegroups.com...

    > wychodząc z lokalu wyborczego: preferencje mam na pis, ale zagłosowałem na
    > psl :) Oczywiście.

    Nie oczywiste bo Ty wiesz jak głosować. Tysiące ludzi nie wiedziało i oddało
    nieważny głos a na pytanie o preferencje odpowiedziało poprawnie.

    > książeczki były stosowane w 1991, 1993, 1997, 2001, 2005, 2007 i 2011 r.,
    > a w wyborach samorządowych w 1998, 2002, 2006, 2010 r.
    > Nigdy wczesniej takich jaj nie było.

    A czy kiedyś wcześniej po wyjściu z lokalu pytano o preferencje a nie na
    kogo się głosowało? To po pierwsze.

    Po drugie w latach 90-tych nie było exit-pools tylko sondaże których błąd
    była większy niż w tegorocznych wyborach.

    > Stracił pis, zyskał psl. Ze niby wiejski psl jest o niebo lepiej
    > wykształcony?

    Ty ciągle nie rozumiesz: Idzie sobie ktoś kto nie wie jak głosować i słyszy
    że ma postawić "X" na każdej karcie. Zaznacza "X" na pierwszej _kartce_,
    odwraca i wtedy się orientuje że jest problem. Ma dwa wyjścia:
    1. Zostawić jak jest -> zyskuje PSL
    2. Dostawić kolejny krzyżyk by nie zyskiwał PSL -> traci jego partia.

    Dlatego nawet jeśli PSL ma najgorzej wykształcony elektorat który popełnia
    najwięcej błędów to i tak zyskał bo był na pierwszej stronie.

    > W wyborach do Europarlamentu też była książeczka, a na niej Solidarna
    > Polska na pierwszej stronie. Dlaczego Solidarna Polska nie wygrała - a
    > wręcz maksymalnie poległa?

    Czy w wyborach do EP był dwie _kartki_ i jedna _książeczka_??? Powtarzam
    ludzie dostali polecenie na każdej "karcie" jeden krzyżyk. Biorą pierwsza
    kartkę (wójt/burmistrz) i stawiają krzyżyk, biorą drugą (rada gminy) i
    stawiają krzyżyk, biorą trzecią Ups. to nie jest kartka tylko książeczka!!!

    > Dziwnych przypadków jest za dużo zeby przejść spokojnie obok tego.Ja bym
    > oczekiwał sledztwa, analizy jakiejs a nie kolejnej medialnej ustawki :
    > "polacy, nic sie nie stało"

    Oczywiście! Śledztwo jest potrzebne, ale rzetelne a nie na zasadzie błędny
    sondaż mówił coś innego więc na pewno sfałszowali. Na początek wystarczy by
    każdy zrobił mini śledztwo wśród swoich znajomych. Ale nie wprost (bo to nie
    zadziała ludzie nie lubią przyznawać się do błędów) tylko podchwytliwie: Ja
    zrobiłem tak na jakiejś imprezie przy piwku, albo w pracy przy kawie mówię
    do kogoś: "kuźwa, zachowałem się jak ciota i postawiłem krzyżyk na każdej
    stronie" i kilka razy usłyszałem "ja też" a kilka "a ja zostawiłem tylko na
    pierwszej - a niech mają ważne że nie PO ani PiS".

    A kilka razy usłyszałem wprost: a ja na p[rezydenta głosowałem na X do rady
    miejskiej na jego ludzi a do sejmiku nie miałem na kogo bo same partie to
    zaznaczyłem cokolwiek.

    Pozdrawiam
    Ergie