  • Data: 2010-06-22 03:20:36
    Temat: Re: Wylewki z miksokreta - jaki cement
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tornad - ale tam są już okna, więc z tym polewaniem bym nie przesadzał -
    > zwłaszcza w piwnicy. I tak będzie miał problem z wysuszeniem tego później.
    >
    > M.

    M<M, ja nie przesadzam ja to wiem. Beton w czasie wiazania potrzebuje wody.
    Nie polany po prostu nie zwiaze tylko cement zwietrzeje. Pisalem juz o pewnej
    wylewce, ktorej nigdy nie dalo sie zamiesc.
    Z tym wysychaniem tez nie za bardzo kumasz o co chodzi. Zreszta nie tylko
    Ty. Np. tynki cementowo wapienne tez wiaza i nigdy nie wyschna dopoki proces
    przemiany wodorotlenku wapnia w weglan nie zostanie zakonczony a do tego
    trzeba mu czasu i tego wrednego ostanimi laty CO2.
    Zachowanie sie posadzek szczegolnie w piwnicy, kiedy ten beton lezy
    bezposrednio na gruncie tez probuje tlumaczyc, jak dotychczas bezskutecznie.
    Dlatego doradzilem Rodakowi z pod miasta Rzeszow (czyt. Zeszuf) zaaplikowac
    cienka chociazby warstwe izolacyjna pod ta wylewka a to po to by latem ta
    plyta mogla uzyskac temperature zblizona do otoczenia gdyz tylko w tym
    przypadku sa szane na wyschniecie. W przypadku bezposredniego kontaktu wylewki
    z gruntem rodzimym, szczegolnie spoistym o wysokim poziomie wod kapilarnych w
    tym gruncie, a takie grunty w rzeszowskim dominuja, posadzka ta bedzie miala
    zima/lato temperature rzedu tylko plus 8 stopni. A w parne upalne dni
    powietrze ma temperature okolo 30 stopni i w kazdym metrze szesciennym okolo
    25 gramow wody w postaci niewidocznego gazu - pary wodnej. To tak jakbys wyjal
    piwo z lodowki i dziwil sie, ze butelka w ciagu kilku minut pokrywa sie rosa.
    Na tej zimnej posadzce para wodna z powietrza kondensuje i te posadzke
    nawilgaca. Wiec co tu mowic o wysychaniu jak nawet sucha sama nasiaknie woda.
    I im bardziej te piwnice bedziesz wietrzyl liczac na jej wysuszenie tym bedzie
    ona bardziej wilgotna. W takich porzypadkach tylko odwilgacacz pracujacy na
    zasadzie otwartej lodowki i to przemyslowy jest w stanie te posadzke osuszyc.
    Oczywiscie przy w miare szczelnym zamknieciu pomieszczenia.
    Pzdr.
    Tornad