eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 20 Sep 2021 05:46:34 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 September 2021 at 12:25:04 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Po to masz COP/SCOP aby określić efektywność.
    > COP jest liczony łącznie z defrostem (w nowej normie nawet pompa obiegowa
    > wchodzi do COP'u).
    > Jak masz COP powyżej 1 to znaczy, że odbierasz więcej energi cieplnej niż
    > wkładasz elektrycznej (bo odzyskujesz z powietrza). Bez problemu
    > osiągniesz COP 2 przy -15st. a to znaczy, że aby wyprodukować 2kW ciepła
    > wkładasz 1kW energi elektrycznej (ns sprężąrkę, płytę głowną, wentylator,
    > pompę obiegową oczywiście na proces defrost'u).
    > Ja ma PC PP i klimę - w ubiegłum zezonie grzałem i klimą i PC (przy -20st.
> [...]
    no i mam klimę inwertorową i co to ma wspólnego z codziennym odmrażaniem parownika,
    przy uzyciu grzałki elektrycznej ?

    Codziennie 1 kg lodu do stopienia średnio i jak mrozy i wilgotne powietrze to
    znacznie więcej , a jak się defrost nie włączy od razy to masz na parowniku lód jak w
    starej lodówce Mińsk.

    Ok, gdyby lód sam odpadał spływał po silikonie i nanowłóknach, to byłoby ok, ale
    parownik to lamele i gęsta struktura i lód sam nie spłynie, gdy go nie roztopisz.

    Leżą w piwnicy 2 klimy z funkcjami grzania, ale lód trzeba topić, bo młotkiem nie
    wystukasz./

    ===
    "Czym są i jak działają klimatyzatory inwerterowe ...
    https://www.ahs-krakow.pl/czym-sa-dzialaja-klimatyza
    tory-inwerterowe

    18.07.2016 ? Klimatyzator wyposażony w inwerter płynnie zmienia prędkość sprężarki,
    co redukuje cykle włączania i wyłączania się urządzenia, które pobierają dużo prądu.
    Takie rozwiązanie gwarantuje oszczędność energii. Jej zużycie spada bowiem nawet o
    30/40% w porównaniu z tradycyjnymi urządzeniami typu on/off.