    From: "HANA" <h...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?
    Date: Sun, 20 Jul 2014 23:30:28 +0200

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:53cc1ee1$0$2234$65785112@news.neostrada.pl...

    > Geodeta powiedział mi, że dokładność pomiarów to 10 cm. 3.9m od granicy
    > działki jest dopuszczalnym błędem.

    zmien geodete

    > I nic. Co to ma wspólnego z płaceniem za wytyczanie domu?

    to bylo odnosnie inwentaryzacji powykonawczej

    > Kolejny przykład, że płacenie za wytyczanie jest bez sensu, bo z góry
    > wiadomo, że wytyczenie ma się nijak do rzeczywistości.

    podaje przyklady za co bierze kase geodeta a nie pisze odnosnie samego
    tyczenia

    > O. To ma sens - płacę geodecie za coś, co przyniesie mi korzyść. Od razu
    > płacę chętniej niż za wytyczenie domu, które każdy rozgarnięty człowiek
    > potrafi zrobić samodzielnie lub z pomocą kierownika budowy.

    > To jest ciekawy temat.
    > Precyzja wykonania.
    > 1mm w budownictwie? Na jakiej długości? Całej ściany?

    na kazdej

    Norma mówi o
    > jednym centymetrze.
    tradycja nie szkielet

    Typowe miary nie potrafią uzyskać dokładności 1mm na
    > długości 10m więc to, co dla jednego będzie ok - dla innego będzie
    > obarczone błędem.

    hmmm co to jest typowy wymiar?

    > Chętnie posłucham jak się uzyskuje aż taką precyzję wykonania i czy to
    > faktycznie jest potrzebne.

    pytaj Budynia

    > Co innego docinanie pojedynczych desek, a co innego całe ściany.
    taaaa.....
    a jaka jest roznica miedzy 1000 mm a metrem?
    10%???

    to cos jak z krasnalem na stacji benzynowej....
    ile kosztuje kropelka benzyny?
    - nic
    to prosze mi nakapac bak do pelna ;-)

    > Dzięki. Może skorzystam z propozycji. Na razie jeszcze nie jestem na tym
    > etapie.
    to moze zacznij od konkretow
    i to tak po kolei
    sorry ale szukasz dziury w calym
    1. projekt *
    2. kierbud *
    3. wykonawca *
    4. dobry prawnik
    5. worek pieniedzy
    ;-)
    gwiazdki oznaczaja tych co nigdy nie robili szkieletu
    jak robili to 4 i 5 mozesz wykasowac
    wpisz w google "domy szkieletowe producent"
    pomin platne strony
    pomin tych co nie robia projektow
    i wyjdzie Ci u kogo zamowic ;-)
    bo pytanie o plyte jak nie masz projektu mija sie z celem
    ja akurat wiem jak to wszystko ma wygladac u Ciebie i na podstawie tego
    pisze
    cala reszta usnetu pisze na podstawie Twoich zapytan
    chcesz tani fundament?
    tradycyjny z trzykrotnym odcieciem podciagania kapilarnego
    chcesz zeby nie wysadzilo - lawy 1,2 m pod poziomem gruntu
    co prawda prognozuja za za 300 lat bedziemy mieli ochlodzenie klimatu ale to
    najwyzej w okolicy 2250 roku dolejesz pod lawy 20 cm betonu i bedzie po
    sprawie ;-)
    chcesz nie miec mostkow?
    rysuj jak ucieka - moze uciekac cieplo, pisalem pare postow temu
    znasz cada na tyle zeby sobie poradzic
    a i tak nie przewidzisz wszystkiego
    ale fakt trzeba sie starac, tu masz racje o ile Ci sie nie spieszy z budowa.

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl