  • Data: 2020-08-22 14:26:45
    Temat: Re: Z szacunkiem i rezerwą
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-08-22 o 04:43 -0700, Kadar Oszmanski napisał:
    > Będę chciał usunąć tynki (wewnątrz) co się da i na szybko przykręcić
    > jakieś płyty na ściany. Jak będę miał więcej czasu i pieniędzy zrobię
    > coś porządniejszego.

    Ściana musi oddychać, ty sobie tymi płytami tylko grzyba wyhodujesz.
    Jeśli ściana się nie podoba, to trzeba obskrobać i zatynkować na nowo,
    albo rozkuć do kamienia, wyżłobić fugi i zafugować na nowo, coby
    zaprawa (tzn. stuletnia ziemia) się nie sypała i owady, myszy, ptaki
    czy jaszczurki nie wchodziły do środka. Od zewnątrz tak samo.

    > Na sufity, tak gdzie się da trochę wełny i też
    > jakieś płyty.

    Jeśli zamiarem jest izolacja termiczna, to należałoby raczej izolować
    poddasze: albo czymś między krokwiami pod dachem, albo czymś między
    belkami podłogi.

    > Czy sposoby rodem z ziemi matki polki nie spowodują tutaj czegoś w
    > stylu grzyba, pleśni itd. Chcę trochę pokombinować po swojemu. Co o
    > tym myślicie?

    Ja myślę, że odkrywanie samemu koła na nowo to nie jest optymalna
    ścieżka. Przejdź się po sąsiadach lub znajomych (tamtejszych) co to
    mają budynki z podobnego okresu i od nich zaczerpnij inspiracji i
    metod renowacji.

    Mateusz