  • Data: 2013-02-21 13:55:40
    Temat: Re: Zaciek, przeciek z lazienki, no klops po prostu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > ergi wybacz to sa głupoty piramidalne...
    > napędzanie sobie kosztów...
    > robić samopoziom pod styropian...
    > a na ścianach pewnie pdoi styropian robisz gładzie...

    Przeczytaj jeszcze raz dokładnie co napisałem. Jaki samopoziom i po co?
    Chodzi o zwykłe wyrównanie powierzchni aby styropian przylegał całą
    powierzchnią, nie musi być poziomo ani gładko. Po prostu układając płyty
    styropianowe masz pod ręką wiadro zaprawy, chlapiesz zaprawą na papę na
    chudziaku i dociskasz płytą styropianu i gotowe. Gdzie tu jakaś filozofia
    albo koszty. Ot wiadro zaprawy za całe pomieszczenie.

    > chudziak jak jest zrobiony +- 2 cm to wystarczy całkowicie a jak są
    > większe neirówności to można trochę piasku podsypac pod styropian...
    > tylko że jakie znaczeni ma małe wgłębienie nawet o średnicy 10 czy 15 cm
    > gdy płyta styropianu ma 0.5 m2.

    Pojedyncze wgłębienie nie ma znaczenia. Znaczenie ma pojedyncza górka która
    sprawia, że płyta opiera się na 10% swej powierzchnii i na pewno siądzie.
    Owszem niektórzy wyrównują piaskiem, ale co w tym łatwiejszego od wyrównania
    zaprawą to nie wiem. Jak pisałem wyżej wyrównywanie zaprawą to moment.

    > jak jest fest krzywo to trzeba sensownei ułozyć styropian aby wyrównać te
    > nierówności i tyle bo lanie wylewki 12 czy 14 cm kosztuje kupę kasy.

    Mi nie chodzi o krzywo tylko o to by styropian dolegał. Kupę kasy? Kubik
    dobrej wylewki to poniżej 300zł (sam materiał) czyli jeśli nawet na 100m2
    trzeba dolać 2cm więcej to będzie to koszt 600zł.

    > wylewka pływająca na styropianie zawsze lekko siada i zawsze pracuje...
    > taka jej natura. ONA JEST PŁYWAJĄCA!!!

    To zależy od styropianu np. styropian akustyczny (miękki) siada o prawie
    10%! Parkingowy po obciążeniu 4cm wylewką nie siądzie nawet o 1%.

    > Wylekwa trochę siada bo sie styropian spręża pod wpływem obciążenia. potem
    > jak dostawisz meble to jeszcze odrobinę siądzie. to moze być góra 1mm

    Piszesz ciągle o łazience czy o pokojach? W pokojach owszem może w
    późniejszym okresie coś siąść. Jak ktoś sobie nagle wstawi fortepian albo
    regał z książkami, ale w łazience? Tam obciążenie następuje w momencie
    zrobienia wylewki a później już nic nie ma prawa siąść ani pracować.

    Tzn. oczywiście jak ktoś da 20cm miękkiego styropiany pod wylewkę to wyjdzie
    że masz rację - taka wylewka będzie dowodem na to że podłoga się ugina i
    pracuje, ale to nie znaczy, że tak musi być.

    Pozdrawiam
    Ergie