  • Data: 2010-01-06 09:17:52
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hhvt26$ojb$1@news.interia.pl...

    > Ja za zestaw z rurami miedzianymi i glikolem zaplacilem max. 7000zl.
    > Instalacje pociagnalem sam.
    > Wiecej nie chcial bym zaplacic, bo kazda zlotowka wiecej to dluzszy zwrot.

    I o to chodzi. Ale szkoda ze dałeś się wmanewrować w prózniowe. No chyba że
    powierzchnia na dachu skromna.

    > Zestaw Ulrich z zasobnikiem 300L.

    > Tym sie kompletnie nie interesowalem.

    A powinieneś. bo to niezalezny instytut więc mamy wiedzę który kolektor iole
    jest wart. Jeżeli jakiś producent nie chce przebadać swojego wyrobu w SPF to nie
    uwierzę w jego parametry.

    > A no wlasnie. W branzy ktorej sie zajmuje jest sporo sponsoringu i ze sporym
    > dystansem podchodze do roznych zalecen i porownan.

    To jest niezależny instytut w którym za badanie bodaj się sporo nawet płaci. Nie
    ma tu żadnego sponsoringu

    > Raptem okazuje sie, ze producentow rur prozniowych jest kilku a rozpietosc
    > cenowa jak w ruskiej kopalni diamentow. Rownie dobrze moze byc tak, ze
    > wszedzie siedza te same rury tylko ceny rozne.

    Akurat się składa że składaczy próżniowych jest dziesiątki a producentów rur
    kilku, najczęściej w dalekiej azji.
    Efekt jest taki że te same rury 58mm stosują "czołowi producenci kolektorów
    prózniowych" Nazw nie wymienię ale spodziewaj się tych z pierwszych stron gazet.

    > To oczywiscie prawda. Pozostanie godzic sie na mniejszy uzysk w takich
    > sytuacjach. Do jesieni przyszlego roku cos wymysle. Moze jakas dmuchawa
    > wystawiana przez okno dachowe obok? Albo kabel grzejny miedzy rurami? Sposobow
    > jest tyle jak daleko siega nasz mozg. :-)

    Może kabel grzejny to pomysł niezły. Albo mata do ogrzewania podłogowego pod
    solarem. Tyle że podgrzać toto pradem trochę kasy wyciągnie, zeby się nie
    okazało że podgrzanie będzie kosztowało tyle co uzysk dzienny.

    Marek