  • Data: 2012-02-29 14:46:15
    Temat: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Od: "Amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W moim piecu woda ogrzewana jest przez tzw. płomieniówki. Ciepłe
    powietrze
    > wykonuje ok. 3pi sinusoidy zanim wleci do komina. Początkowo sprawdzałem w
    > komorze spalania, ale tam było sucho. Ale gdy sprawdziłem w wyczystce,
    > która jest pod płomieniówkami, blisko rury powrotnej, to była na nich
    > rosa.
    > Z moich obserwacji i przemyśleń wynika, że temperatura wody powrotnej musi
    > być na tyle wysoka, żeby nie przekroczyć punktu rosy dla wody w spalinach.

    OK dzięki za wyjaśnienie,, czyli u mnie nie będzie tego efektu bo powrotna z
    podłogówki mieszka się z tą też z grzejników
    a ta z kolei wraca bardzo gorąca bo głownie tylko w łazienkach się
    odkręcają, dlatego powrotna ma ok 45 stopni.

    Popiół, suchy, wyczystka też sucha, czyli nawet jak dawałem temp 54 na kotle
    to nie było źle, choć jak Robercik sugerował
    ustawiłem 62 i narazie tak trzymam bez zaworu 4d.

    Pozdrawiam
    AT