  • Data: 2012-01-17 12:20:10
    Temat: Re: Zima nadeszla
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    41g2000yqa.googlegroups.com...
    >Ja mysle ze wiekszosc instaluje WM dla komfortu jednak :)

    Ja myślę że opinie o rzekomym komforcie przy went mech. i jego braku went
    grawitacyjnej wygłaszają ludzie którzy albo wcześniej mieszkali w
    blokach/małych mieszkaniach i po przeprowadzce do domu komfort wzrósł(ale
    nie dzięki WM raczej tylko po prostu dzięki większej kubaturze) albo ludzie
    u których marketingowcy wykreowali popyt na WM. Bo na prawdę moim zdaniem
    brak WM w żaden sposób nie wpływa na obniżenie komfortu.
    Ja wiem zaraz tu ktoś napiszę że szyby parują(u mnie nie parują a mam
    grawitacyjną), że zaduch(u mnie nikt zaduchu nie stwierdził) że łatwiej
    wywietrzyć po 20 osobowej imprezie(tu może i racja ale takie imprezy u mnie
    są raz na kilka lat), że łatwiej wywietrzyć po smażeniu ryb(u mnie często
    ryby się smaży i problemu ze smrodem nie ma).
    No i to co mnie najbardziej zniechęca do went mech to kilkunastotysięczne
    koszty jej zainstalowania i później koszty eksploatacji(kolejne wentylatory
    chodzące non stop prawie.
    A bywając w domach/hotelach z went mech nie czuję się wcale bardziej
    komfortowo jak w swoim domu więc jak na razie went mech odpada.
    Odnośnie oszczędności to nawet zwolennicy went mech przy omawianiu tematu
    rekuperatora dla Kaszpira przyznali że ekonomicznie to nie ma sensu przy
    niewielkich domach.