  • Data: 2009-12-04 14:58:25
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli im wieksza moc kotla tym lepiej? :-) Bo domu nie zmniejsze.

    Prościej niż napisałem nie można wyjaśnić.
    Jeszcze można napisać: "sprawność jest odwrotnie proporcjonalna do
    obciążenia"
    A wnioski z powyższego to już proszę sobie samemu wyciągnąć.
    Mało który _przeciętny nowy_ dom ma zapotrzebowanie obliczeniowe 20kW
    (raczej bliżej 7kW) a kotły z przyzwyczajenia i tak wszyscy montują
    20kW, więc ograniczenie mocy maksymalnej nie jest takim złym
    pomysłem-można w ciągu roku zaoszczędzić na flaszkę lepszej wódki.
    (gorzej jak ktoś chce przy okazji grzać cwu przepływowo...)