  • Data: 2009-12-07 17:42:34
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:hfiom8$sb7$1@aioe.org...

    > Zalezy też, jaką masz ustawioną krzywą + temperaturę wewnątrz.

    To jest mozliwe praktycznie tylko przy rozruchu. Instalacja jest tak
    dobrana, aby tej temp. nie przekraczac. Zbyt pionowa krzywa owszem moze
    zawyrzac temp., ale kociol grzal by krotko i mial dlugie przerwy, zreszta
    zdecydowana wiekszosc instalacji to podlogowka, wiec przekroczenie granicy
    kondensacji nie jest w ogole mozliwe.

    > Kondensacja - kondensacją, ale coś Ci się za często nie załącza ?
    > Jakie masz zużycie gazu ?
    > (w jakim budynku, temperatura wewnątrz etc.)

    To dom jeszcze nie zamieszkany. Aktualnie utrzymuje temp. na poziomie
    10-11C. Zuzycie gazu na dobe ostatnio jeszcze w czasie co by nie mowic
    wygrzewania nie przekracza 6m^3/dobe, ale ogrzewanie chodzi dopiero drugi
    pelny dzien. Poddasze nie calkiem ocieplone.
    Co do zalaczania, jak widze to nie jest tak, ze kociol osiagnie te 10C i sie
    wylacza do momentu histerezy. On pracuje jakby starajac sie utrzymac ciagle
    ciepla instalacje w granicach zadanej temp. A wiec wlaczy sie podgrzeje wode
    o ok. 10C zachowujac roznice temp. miedzy zasilaniem a powrotem 3C i sie
    wylacza spalajac przy tym jakies 30 - 40L gazu.

    Pozdro.. TK