  • Data: 2009-12-04 23:49:48
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hfc4pg$22eo$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Logo chce powiedzieć że im niższa temperatura na zewnątrz tym więcej
    > ciepła należy dostarczyć do grzejników wewnątrz budynku więc siłą rzeczy
    > temperatura powrotu wzrasta i spada sprawność kondensata. Nie jest to
    > jednak obciążenie kotła jak to nazwał. Są na to sposoby. Pierwszy, mocne
    > przewymiarowanie grzejników

    Marko, przeciez wiekszosc tego grona to wszystko wie, a pytanie dotyczylo
    zupelnie czego innego. Nie mam pojecia o co chodzilo z tym obciazeniem
    kotla, ale skoro eot to eot, co ja tam bede. Sytuacja zwykle jest jaka jest,
    instalacja zrobiona, kociol wisi i grzeje, wiec co wiecej mozna zrobic z tym
    obciazeniem powierzchni grzewczej to naprawde nie wiem. Moze ja sie zle
    wyrazilem, ale nie chodzi o przykrecanie temperatury, czy dobor instalacji
    do niskich temperatur pracy, bo to oczywiste. Chodzi mniej wiecej o to, ze
    kupujemy zwykle kotly o mocy znacznie wiekszej niz potrzebujemy. Serwisant
    powiedzial mi, ze mozna spalac mniej gazu obnizajac moc maksymalna kotla w
    jego ustawieniach serwisowych. Przewaznie w instrukcji serwisowej jest
    wykres mocy w zaleznosci od ilosci obrotow wentylatora, a te mozna dowolnie
    zmieniac wplywajac na moc. Pytalem zatem, czy ktos wie cos w tej sprawie.

    Pozdro.. TK