eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebrama garażowaRe: brama garażowa
  • Data: 2012-06-25 10:55:39
    Temat: Re: brama garażowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Użytkownik "scruffty" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:m...@4...ne
    t...

    > Witam,

    > Zastanawiam się nad wyborem bramy garażowej i sposobem montażu. Garaż w
    > bryle budynku będzie nieogrzewany, bez izolacji w posadzce, aby korzystać
    > z
    > ciepła gruntu.

    > I teraz:
    > - brama uchylna czy segmentowa? (raczej skłaniam się ku segmentowej, jakie
    > za jakie przeciw oprócz tych oczywistych)

    Uchylną możesz montować w połowie grubości ściany a segmentową tylko od
    wewnątrz. Przy ścianie grubości 40cm oznacza to 20 różnicy w dostępnej
    długości garażu przy długim aucie może to robić różnicę w dostępie do
    bagażnika. Uchylna mniej obciąża silnik bo ma mniejsze opory podnoszenia niż
    segmentowa - do segmentowej musisz kupić mocniejszy napęd. W pozostałych
    kwestiach segmentowa jest lepsza - przede wszystkim możesz zaparkować na
    zewnątrz 5 cm od bramy i ją podnieść w przypadku uchylnej zahaczyłbyś o
    auto.

    > - jak to zamontować, aby ograniczyć mostki? bo chyba wiele tu się osiągnąć
    > nie da (swoją drogą czy przejmować się mostkami przy nieogrzewanym garażu

    Mostki nie mają znaczenia, przy nieogrzewanym garażu. Tzn. teoretycznie
    mają, ale ich wpływ jest minimalny lepiej się skupić na likwidacji innych
    ważniejszych mostków.

    > (garaż ocieplę też od środka styro),

    Od środka ocieplaj wełną.

    > - jak wykończyć próg przy ocieplonym fundamencie, aby zminimalizować
    > mostek,

    Co chcesz minimalizować? Na wierzchu i tak będzie jakaś wylewka która musi
    być ciągła od środka garażu aż poza bramę na zewnątrz aby tam nic nie
    podciekało. Więc ta wylewka i tak będzie mostkiem.

    > - w której części zamontować odpływ liniowy: przy bramie, w pewnej
    > odległości i zrobić spadek, czy jeszcze inaczej tak aby brama nie
    > przymarzała i odpływ był funkcjonalny?

    Najlepiej między kołami na długość. Może być odpływ liniowy i dwa spadki do
    środka, może być kratka i posadzka ze spadkami "w kopertę". Dzięki temu woda
    ze śniegu z nadkoli spływa pod auto i dookoła, gdzie się chodzi jest sucho.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1