    From: "Kane" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa domu - rozmowa z architektem
    Date: Thu, 29 Oct 2009 07:17:21 +0100

    > Mam do was kilka pytan:
    > - fundament lany czy bloczki (interesuje mnie
    > w ogolnym rozrachunku tansza opcja)

    Zalezy od robocizny. Jak ja robilem to taniej wychodzilo z bloczkow (sciana
    fundamentowa).

    > - jest sens inwestowac wiecej w jakas ceramike
    > na sciany, czy zostac przy pospolitym gazobetonie.

    Niewiadomo jaka robisz sciane (ile warstw), wszystko ma wady i zalety.
    Ogolnie musisz sobie liczyc calosc sciany razem z ociepleniem do uzyskania
    wlasciwej termoizolacyjnosci.

    > - strop teriva - to juz zdecydowalem wiec nie podlega dyskusji

    To o co chcesz zapytac ? :)

    > Czy jest sens deskowania dachu przy dachowce betonowej?

    Jest sens - rozwiazanie stare i sprawdzone. Tyle ze drozsze niz folia. Ja
    zaryzkowalem bez deskowania. Ogolnie od paru lat bardzo duzo budynkow
    jednorodzinnych stawia sie bez deskowania dachu - tylko folia.

    > Nie chce wybudowac badziewia ktore bede remontowal za 10 lat
    > ale tez mam dosc mocno okrojony budzet wiec tam gdzie bedzie mozna
    > bede przycinal koszty - wiec porady zrob czowieku raz a dobrze
    > mnie nie interesuja, poniewaz powtorze licze sie z kazdym groszem.

    Sciana 2W z najtanszego dostepnego pustaka, dach deskowanie+papa (i moze tak
    stac sporo czasu az dorobisz sie dachowki - chyba ze nie przewidujesz) albo
    folia+dachowka.

    > Na doprowadzenie tego domu w stanie do zamieszkania (niekoniecznie
    > wykonczone poddasze) chce przeznaczyc 250tys.

    Nie ma wymiarow budynku ale podejrzewam ze mały - to sie zmiescisz spokojnie
    przy zalozeniach jak ponizej:

    > Prace ciezkie beda robili fachowcy ja natomiast elektryke,
    > wykonczenia jak plytki podlogi malowanie armatura lazienkowa itd.,
    > ewentualnie jak zabraknie kasy to g-k na poddaszu + oceiplenie poddasza.

    > Co myslicie szczegolnie o dachu i o wentylacji?

    Nie znam sie na wentylacji grawitacyjnej. Moze ktos inny odpisze.

    Pozdrawiam

    Kane