  • Data: 2013-04-17 10:59:26
    Temat: Re: budowa etapami - garaż na potem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Witam
    > Jak najlepiej podejść do tematu budowy etapami?
    > Chciałbym w późniejszym terminie wybudować garaż,

    Kluczowe pytanie brzmi kiedy będzie to później?

    > który ma być przyklejony do domu, lecz nie ogrzewany, nad garażem miało by
    > się w przyszłości znaleźć pomieszczenie ogrzewane.

    > Jak to ugryźć formalnie? czy projekt na dom robić od razu z tym garażem i
    > pomieszczeniem nad nim?

    Ja bym tak zrobił - jeden projekt, jeden kierownik, jedna papierkologia.

    > Wybudować tylko dom i zgłosić częściowy odbiór? A może od razu końcowy
    > odbiór zgłosić i liczyć na milczenie sąsiadów?

    Na to bym nie liczył, sąsiedzi mogą się zmienić. Już lepiej mieszkać bez
    odbioru. Ups, przepraszam, chciałem napisać pilnować budowy :-)

    > Czy lepiej zaprojektować tylko dom, a kiedyś tam w przyszłości zrobić
    > projekt rozbudowy i nowe PNB?

    Tego bym nie robił, bo w przyszłości to się wiele może zmienić- choćby MPZP.

    > Jak w takim przypadku z fundamentami, bo pasowało by mi od razu machnąć
    > je w całości..?

    Koniecznie. Niezależnie od reszty fundamenty warto zrobić od razu.

    > Jakieś inne opcje? może w projekcie da się jakoś zaznaczyć że to będzie w
    > przyszłości budowane?

    > bryła domu była by zbliżona do czegoś takiego:
    > http://galeriaprojektow.pl/dom_przy_cyprysowej_4.htm
    > układ i funkcja pomieszczeń nieco inna
    > Z pewnością będzie niezła demolka przy przebudowie dachu w przyszłości...

    Dokładnie. Ja bym zacisnął zęby wziął nadgodziny albo kredyt i zrobił stan
    surowy w całości teraz - tak aby zrobić od razy cały dach. Reszta może
    czekać ale fundamenty wieniec, strop i dach lepiej aby były w całości.

    Pozdrawiam
    Ergie