    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowanie domu - koncepcja
    <603260d7$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <7wt2mny01p9y$.dlg@myjk.org>
    <60327d75$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <6032b3d6$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <3...@m...org>
    <6033c309$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <m...@m...org>
    <6035668c$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <60396ca6$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <603a3e7f$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <603a69d6$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <603b76d2$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 28 Feb 2021 12:30:48 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 11:56 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Jaki jest sens kupować pompę zwykłą o większej mocy skoro T-CAP 12kW
    > wychodzi mi podobnie jak zwykła 16kW?
    Masz jakąś wycenę T-CAP 12kW?

    > Różnica jest taka, że dla zapotrzebowania budynku 11kW pompy zwykłe o
    > mocach 12kW oraz 16kW pracują biwalentnie tzn. dodatkowo uruchamiają się
    > grzałki poniżej pewnej temperatury zewnętrznej tzw. temperatury
    > biwalencji.
    >
    > W przypadku pompy 12kW punkt biwalencji wyniesie -10'C.

    Moja PC zrobiona jest z RAV-GP1401AT8E (trzy fazy, R32, dwa wentylatory)
    + moduł wewnętrzny ze sterownikiem, wymiennik płytowy Swep.

    Nie mam żadnych grzałek, przy -23 st tej zimy na wyjściu wymienika miałem
    ponad 40 st.
    Grzeje CWU 300L do 60 st.
    Moja kosztowała 16k brutto, kolejna z szeregu RAV-GP1601AT8E była chyba
    500 lub 700 zł droższa.

    Przy -20 st. PC 16 kW będzie miała 6,2kW
    -10 - 9kW
    -5 - 10,5kW

    Własciciel firmy z której kupiłem swoją - ma w domu (duży,
    wielopokoleniowy) dwie RAV-GP1601AT8E. Dlaczego tak? - aby jak mówił mieć
    rezerwę na "bestię ze wschodu" a dodatkowo te dwie PC wychodzą taniej
    (inwestycja + zużycie energii) niż jedna duża, mimo, że RAV ma możliwość
    programowej zmiany mocy (za pomocą sterownika pokojowego).

    Do tego ma PV 35kW.

    TG