    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    Date: Wed, 05 Mar 2014 23:03:44 +0100

    On 2014-03-05 22:32, uzytkownik wrote:
    > Możesz wskazać tą resztę świata, która używa PID-ów?

    Wszystkie piece węglowe jakie mogę kupić są oferowane ze sterownikami
    PID albo w standardzie albo jako opcje. Nawet na gównianym allegro można
    dokupic pida do dowolnego pieca.

    > Chcę Ci powiedzieć, że dupa, a nie operator :)
    > Jako serwisant kotłów CO z podajnikami uruchomiłem ich u ludzi sporą
    > ilość. Kotły z regulatorami PID były rzadkością, a 99% były to
    > sterowniki dwustawne.

    Sterownik dwustanowy jest do dupy. Wyjasnie Ci dlaczego: w momecie
    silnego obciązenia kotła (wrazam do domu i kaloryfery na full, spuszczam
    ciepła wode) piec zapada się. PID potrafi wcześniej się zorientować i
    *przeciwdziałać* zanim dojdzie do katastrofy. Dwustanowy sobie z tym nie
    poradzi, jak zacznie grzać tgo już po ptokach, delta t jest już za
    ujemne żeby dał radę...

    Oczywiście można wsadzić dupne koło zamachowe, czyli basen olimpijski
    jako bufor. Ale nie o to mi chodzi.

    > Nie miałem i nie mam problemów ze spalaniem, ponieważ wiem jak należy
    > ustawiać parametry.

    U mnie choćbys nie wiem jak ustawiał parametry ilosc podawanego wegla
    jest stala. I dupa. Bo kazdy może napisać firmware do sterownika, "to
    tylko sterowanie kilku tyrystorów i dwa ify".

    > Jesteś w błędzie.

    Trudno.

    > Niestety nie znam Twojej instalacji i trudno jest mi się do niej
    > odnieść, a samemu o niej piszesz bardzo lakonicznie. Być może, że sam
    > się mylisz, a próbujesz przypisać winę całemu światu.

    Nie, przypisuje po kolei winę 3 hydraulikom, każdy glupszy w innej
    płaszczyźnie od poprzednich. W końcu internetowo doktoryzowalem się z
    rurek i wody a co na studiach z fizyki się dowiedzialem tylko się
    przydało. Problem jaki mam to fakt, że teraz muszę te rurki lutować.
    Nie, nie mogę zlecic, bo jak kazałem zrobić równolegle to po godzinie
    stękania koleś wyszedl i powiedział "no to jest szeregowo, bedzie pan
    zadowolony, my tak zawsze robimy i jest lepiej". Jak sam nie zrobisz, to
    każdy spieprzy, bawet jak patrzysz na lapy to się znajdzie
    racjonalizator co to "u szwagra tak robiłem i działa".

    > Miałeś imieniny? :)

    Nie, ale miałem dośc intensywną, rzekłbym, elektrotechnikę. Na prąd
    stały/przeplyw stały indukcyjnośc wrażenia nie robi, nawet jesli to
    analog hydrauliczny i nieco zawirowany. Sorry, taką mamy zależność.

    > Alarmy montuję od przeszło 20 lat. Dużo potrafię, ale bał bym się
    > powiedzieć, że "ja wiem".

    Jak widzisz tutaj mamy zgodność.

    > Nie. Chcę dostosować instalację do zachowań kota i w odróżnieniu od
    > Ciebie wiem jak to zrobić.

    Dalej nie czaisz. Ja tez wiem jak to zrobić. Tylko wyszlo na to że tanio
    się nie da. I to jest "to co bym zmienił". Nie kupował taniej instalacji.

    > Napisałeś na początku "nie wierzył w bzdury o czujkach ruchu które nie
    > widza zwierząt", a jest to totalna bzdura, ponieważ są czujki, które nie
    > reagują na psy i wiele innych zwierząt.
    > Koty natomiast są bardzo specyficzne i trudne do opanowania, dlatego też
    > na koty te czujki będą reagowały, a żeby nie reagowały to należy
    > utworzyć odpowiedni układ instalacji

    A więc jednak nie ma takich *czujek*. Sa natomiast systemy i instalacje. OK.