  • Data: 2010-01-19 08:11:39
    Temat: Re: drzwi zewnętrzne - jakie?
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > już po raz drugi czeka mnie wymiana drzwi zewnętrznych w domku,
    > przychodzą pierwsze mrozy i wypaczają się, a na wiosnę ni cholery nie
    > chcą wrócić do pierwotnej formy. Są drewniane (sosna) i z tych
    > tańszych (tysiąc pińciet :-),
    > żeby sobie oszczędzić tej przyjemności po raz kolejny w przyszłym
    > roku, pomyślałem co by wstawić stalowe ocieplane, ale też nie oddając
    > ostatnich pieniędzy, co myślicie o czymś takim:

    http://www.allegro.pl/item883144932_drzwi_antywlaman
    iowe_okazja_zewnetrzne_szyb
    ka.html
    > kwestie estetyczne zostawmy, mnie się podobają :-)
    > chodzi o walory użytkowe.
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    Drewniane drzwi są super, problem w tym, że nie może to być substytut ale
    prawdziwe drzwi.
    Mam drzwi dużego krajowego producenta, z drewna meranti. Cytuję : "Wypełnienie
    stanowi pakiet termoizolacyjny wzmocniony dodatkowo blachą aluminiową. Taka
    konstrukcja zapewnia odpowiednią izolację cieplną i akustyczną drzwi".
    Grube, ciężkie i solidne. Przeżyły 3 sezony, a my mieszkamy już drugą zimę.
    Mimo, że te drzwi mają wokół skrzydła ponad 1 m2 szyby (naświetla), nawet
    podczas 20 st. mrozu mogę stać kilka centymetrów od nich i czuję tylko
    minimalny chłodek (szyba U=1). Zamykają się precyzyjnie, mają potężne zawiasy,
    haki antywyważeniowe, 2 zamki patentowe. Pięknie przy tym wyglądają. Mają
    jedyną wadę - cenę. Ale już się z nią pogodziłem 3 lata temu :-)

    Pozdrawiam
    e-kran