  • Data: 2010-06-17 05:52:50
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hvbojp$22d$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > E tam. Lod zaraz po opadach??

    Zaraz po to nie, ale po paru dniach? Ja sobie lubię od czasu do czasu
    wyjechać gdzieś.

    > A ja pisze o swoim i podobnych. Nie bez przyczyny napisalem o klasycznym
    > bledzie zlozenia. To co dobre dla mnie nie musi byc dobre dla Ciebie. A
    > gaz nie wyklucza indukcji. Nie mam rury gazowej w kuchni.

    W moim przypadku nie opłaca się bardzo. W przypadku nowo budowanych domów i
    założeniu oszczędności oraz automatyzacji też solary się nie opłacają.
    Lepiej te pieniądze wydać na ocieplenie. Chociaż instalację pod montaż w
    przyszłości, to bym dał już na etapie budowy. Solary są obecnie kilka razy
    droższe, niż ich wartość rzeczywista. Płaci się premię za nowość.

    > Jak moge placic drozej skoro po 22 korzystam praktycznie wylacznie z
    > oswietlenia, komputera i telewizora? Zarowki przyjmijmy ze mamy te same,
    > telewizory i komputery tez, choc ja wyleczylem sie juz ze slupkow i kompa
    > na noc wylaczam. Gdzie Twoim zdaniem powinienem szukac oszczednosci??

    A ja po 22 dalej używam komputerów, automatyka czasem włącza osuszacze,
    pralkę, suszarkę, zmywarkę i ogrzewanie. Przecież pisałem Ci, że W okresie
    letnim w II taryfie mam 50% i nawet wtedy się opłaca. 0,25x10+0,60x12 <
    24x0,50

    > Ja zaoszczedze juz dzis. Jak Ty kupisz solary to moje beda pracowaly za
    > darmo a nas obu w ogole moze juz na tym swiecie nie byc.

    Ty dziś płacisz słoną premię za nowość. Jak ja będę kupował za odsetki od
    pracującego przez lata kapitału, którego nie wydałem na solary, to Twoje
    będzie już czas wymienić.

    > Pompa pobiera 20W przez czerwcowych 9 godzin dziennie. Reszta splaca sie
    > niezaleznie od zmywarki.

    Płacisz kosztami inwestycji/amortyzacji, kapitału, utraconych odsetek.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/