  • Data: 2009-09-22 20:36:49
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h9b9tf$f81$1@news.onet.pl...

    > Nie musi. Jedyni do protokołu z pomiarów były potrzebne.
    > Żadne inne.

    Nie udzielaj niprawdziwych informacji.
    O tym co powinien instalator i jak powinna wygladać praca przy prądzie
    stanowią inne przepisy prawa.
    Po pierwsze przy takiej pracy powinien być nadzór kierowniczy osoby
    posiadającej uprawnienia elektryczne dozorowe jeżeli jest to instalacja
    robiona wg. istniejącego projektu pod nadzorem kierownika budowy. Jeżeli
    kierownik budowy nie prowadzi nadzoru nad ekipą instalatorów oraz gdy jest
    to instalacja budowana bez projektu to prace te powinny być nadzorowane
    przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie projektowania
    instalacji elektrycznych. Osoba ta także powinna taki projekt przygotować.
    Natomiast pracownik instalujący taką instalację musi mieć conajmniej
    uprawnienia eksploatacyjne, żeby móc pracować pod nadzorem.
    Samodzielnie, bez nadzoru nawet nie ma prawa się tknąć jakiejkolwiek roboty
    elektrycznej. Jeżeli to robi to łamie prawo.
    Niestety takie są przepisy, a wielu z tych, którzy przedstawiają się jako
    instalatorzy nawet nie wie jakie powinni posiadać uprawnienia i co im wolno
    robić :D

    > I tu kółko się zamyka albo otwiera;)
    > Henia okrada pracodawca nie płacąc zusów itp w pełnej wysokości albo wcale
    > Henio zmuszony jest dorabiać okradając pracodawcę.
    > I tak w kołko.

    O czym Ty piszesz ?
    Chłopie. Sumienny i rzetelny pracownik budowlany zarobi miesięcznie nawet
    6-7 tys. zł. na rękę.
    Chyba nie powiesz, że dając taką wypłatę, tego pracownika się okrada ?
    Ale niestety ludzie nie szanują pracy. Potrafią chlać gorzałę na budowie,
    przez co pracodawca traci kontrakty i pieniądze. Nie wywiązują się z
    uzgodnień. Zajeżdżasz na budowę, a tam zastajesz chlejącą ekipę i stos
    butelek po wódce i puszek po piwie.
    Zachla taki to na następny dzień nie przyjdzie do roboty, no bo on przecież
    jest niezastąpiony. Jak wytrzeźwieje to przychodzi na klęczkach prosić żeby
    go nie wyrzucać, bo żona, bo dzieci, bo kredyty, bo komornik i że to
    naprawdę było ostatni raz. Oczywiście ostatni raz przed kolejnym razem.
    Podkradnie klienta i zrobi robotę sam za 1/3 czy 1/4 ceny, a później się
    dziwi, że pracodawca mu nie chce dać więcej niż tyle na ile ten pracownik
    jest wart dla tego pracodawcy.
    A kółko się otwiera tam, gdzie się otwiera. Najpierw pokaż ile jesteś wart
    dla pracodawcy, a później negocjuj zarobki.
    Niestety jest na odwrót. Wielkie wymagania co do wypłaty, kombinowanie na
    boczku, rżnięcie pracodawcy na każdym kroku (kradzieże narzędzi i
    materiałów, podkradanie klientów, niewywiązywnie się z powierzonych zadań,
    spóźnianie się do pracy). Niestety tak wygląda obecnie polski rynek pracy.
    Ciekaw jestem co byś zrobił tracąc kontrakt warty kilkadziesiąt czy kilkaset
    tysięcy złotych przez idiotę, który miał być na budowie wraz z ekipą, ale
    wolał przez tydzień wydawać zarobione wcześniej pieniądze na gorzałę ?
    Naprawdę znam wiele takich przypadków.

    > ,,> A później są problemy z "węzłami gordyjskimi", jakie po sobie
    > pozostawia
    >
    > Co można za węzeł zrobić w prostej rozdzielni mając minimalne pojęcie o
    > elektryce?

    Mało widziałeś. Ja już w swoim życiu trochę się ponaprawiałem po takich
    "fahofcah". Czasami nie mówiąc już nic klientom i nie krzycząc za to
    dodatkowych pieniędzy.