  • Data: 2009-10-10 07:29:42
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Paź, 02:17, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > I przy takiej powierchni domu ze sciany o pow. 120m^2 wychodzi Ci rocznie
    > czterysta cos tam zlotych oszczednosci???

    No wezmy to pod lupe. 120m2, srednia sezonowa zimowa temperatura 0st.
    U przy 8cm styro = 0,410
    U przy 18cm styro = 0,203

    Roznica = 0,207

    Grzejemy srednio do 21st C, czyli ucieka nam 0,207 * 120 * 21 = ~521W.
    Liczmy dlugosc okresu grzewczego 6 miesiecy po 30 dni po 24h = 4320h *
    521W = 2250 kWh roznicy.

    Program wyliczyl 2800kWh - mozliwe ze sezon grzewczy jest dluzszy, ze
    uwzglednil dodatkowe mostki cieplne (im ciensze ocieplenie tym udzial
    mostkow w ogolnym bilansie jest przeciez wyzszy!), wiec z grubsza sie
    wszystko zgadza.

    Zawsze pisze - fizyki nie oszukasz :)

    > Fakt, ze te 8cm do 18 to jednak spora roznica, dzis chyba
    > juz nikt nie kladzie 8cm nawet z oszczednosci, no ale w liczby powiem
    > szczerze trudno uwierzyc. Dachu masz pewnie ze dwa raczy tyle co scian i
    > przyjmujac podobne zalozenia do dachu okaze sie, ze laczne zaoszczedzone
    > pieniadze w ciagu roku beda bliskie polowy kosztow normalnych rachunkow.

    No dachu mam (liczac w osiach od strony wewnetrznej - ogrzewanej)
    210m2 - no ale tu mam 25cm welny i przegrode U = 0,14 :) Przez dach
    mam obliczona strate przenikania = 1244W. Przez sciany zew. parteru =
    1382W.

    > Znaczy powinienes za wspomniany gaz przy Twoich warunkach placic jakies
    > 1500zl.

    Wychodzi ~19000kWh, liczac srednio po 0,2 pln / kWh = 3800 pln. Przy
    8cm styro na scianach czyli zakladajac te 2500 kWh wiecej =+ 500
    pln ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.