  • Data: 2018-01-13 00:43:55
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 23:33:08 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Przypadek czwarty - ustawiam na panelu pompy inwerterowej, żeby w
    > tańszych godzinach chodziła z pełną mocą?

    To po co kupiłeś inwertera? :-)

    > Teraz szach mat! Bo:
    > a) ktoś tu nie przeczytał manuala do urządzenia, które ma w kotłowni

    Ja mam najprostszą z możliwych gruntówkę.

    > b) sterowanie pompami gruntowymi kończy się na przycisku on-off

    W gruncie rzeczy ;) masz rację - ale o to właśnie chodzi. Jest sterowniczek,
    który włącza lub wyłącza stycznik podający napięcie na sprężarkę.
    Nie ma żadnego dodatkowego elementu pomiędzy - i to jest najlepsze,
    najwydajniejsze, najprostsze, najtańsze rozwiązanie. Dlatego dalej uważam,
    że pompa inwerterowa nie ma sensu - nie opłaca się w eksploatacji, jest
    droższa od pompy "on/off" w przypadku posiadania podłogówki / akumulacyjnego
    domu. Można ją rozważać wyłącznie jak ma się ogrzewanie na kaloryferach
    (i trzeba je grzać non stop - wtedy to super rozwiązanie) lub/i przy
    jakimś kanadyjczyku gdzie po wyłączeniu ogrzewania (nawet podłogowego)
    temperatura spada na łeb na szyję.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.