eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieimigranciRe: imigranci
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    Date: Thu, 10 Sep 2015 15:16:50 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 132
    Message-ID: <msrvsr$2o2$1@node2.news.atman.pl>
    References: <a...@g...com>
    <msopep$r0d$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <msos4q$9ce$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <msrdm1$va9$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <msrq38$clj$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1441891035 2818 212.106.153.200 (10 Sep 2015 13:17:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Sep 2015 13:17:15 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <6...@g...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:504968
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6bebf8f1-1ac0-4aa8-b0ec-c8cec46ba28b@go
    oglegroups.com...

    >> Ale Twoje ruchy _nigdy_ nie będą bez sensu. Każda lawina zaczyna się od
    >> jednego kamyczka lub płatka śniegu. A gadanie "co ja mogę", albo "mój
    >> głos
    >> nic nie znaczy" to samousprawiedliwianie własnej bierności.

    > ale byc moze nastapi etap ze nie na wyborach bedzie odbywac sie zmiana
    > tylko na ulicy jak w 81 roku.

    Oby nie, bo jak muzułmanie to zobaczą. To sami za chwilę nam taki przewrót
    zrobią. Niech już lepiej myślą że w tym kraju przemocą nic się nie osiągnie.

    >> Jesteś pewien że każdy powinien o wszystkim decydować? To może pod
    >> głosowanie poddajmy czy nowo budowany most ma być z betonu czy z patyków
    >> bez
    >> sprawdzania nośności.

    > hehehe - stara dyskusja :) Oczywiscie ze o szczegółach powinni decydowac
    > fachowcy, ale obywatele o kierunku - w tym przypadku czy ten most tu ma
    > byc czy raczej tam.

    No to ludzie się zgodzili (setki lat temu) że szkoła powinna być
    obowiązkowa. Kiedyś były trzy klasy, później 4, później 7 a obecnie
    obowiązkowych jest 10. Kiedyś szkoła zaczynała się w wieku 15 lat, a z
    biegiem czasu zaczyna się coraz prędzej.

    >> Wiesz jakby zapytać większości to chcieliby likwidacji składek na ZUS. A
    >> później płacz że nie mają emerytury.

    > Ale emerytury i tak nie bedzie - u mnie napisali ze dostane 657zł.
    > Przeciez składki dzis nic wspolnego z przyszla emerytura wspolnego nie
    > maja - sa
    > wydawane na bieząco.
    > Zatem oczywiscie mozna z obywatelami na ten temat rozmawiac. Ja bym pytał
    > o solidaryzm społeczny -my dzis sie skladamy na emerytury wyzsze niz
    > przewidywane nasze - zatem sensownie i solidarnie byłoby obnizyc nieco
    > dzisiejsze emerytury bysmy my dostali nieco wiecej pozniej. Ciekawe
    > referendalne pytanie :)

    A to inna kwestia - kilka razy władza "kupiła" głosy emerytów zwiększając im
    świadczenia nieproporcjonalnie do wpłacanych przez nich składek.

    >> Po raz kolejny nie wiesz o czym piszesz - już teraz na wniosek psychologa
    >> można odroczyć moment pójścia dziecka do szkoły.

    > i rodzice metodą obchodzenia prawa tak robią. Dlaczego im nie dac wyboru?

    Dlatego że w większości nie są kompetentni by ocenić czy ich dziecko jest
    gotowe a swoją ocenę opierają na własnych wspomnieniach i lękach.

    > W którejs podstawowce jest 17 klas pierwszych - super wykształcone te
    > dziaciaki bedą.

    ???

    Jaki wpływ na wykształcenie ma ilość klas? Jak był wyż to dzieci w szkołach
    było więcej. No i taki drobiazg - za moich czasów w latach 80-tych klasy
    liczyły 35-40 dzieci ile liczą dziś?

    >> No i przypominam że rok jest długi - zawsze któreś dziecko w klasie
    >> będzie
    >> ze stycznia a inne z grudnia tak było jest i będzie.

    > Tak ale roznica procentowa miedzy najmlodszym a najstarszym bedzie
    > mniejsza - zatem mniejsze bedzie równanie w dół.

    Dlaczego więc nie posyłać dzieci gdy mają 10 lat?

    >> No popatrz to dokładnie tak jak obecnie w Polsce - Przez pierwsze trzy
    >> klasy
    >> podstawówki nie ma "lekcji" dzwonek nie obowiązuje a nauczyciel dowolnie
    >> dopasowuje przerwy do czasu potrzebnego grupie na to co akurat robią. Po
    >> drugie sale dla dzieci z klas 1-3 są salami lekcyjno-zabawowymi (w części
    >> są
    >> ławki, a w części dywan/wykładzina i kącik z zabawkami. Jak coś rysują,
    >> albo
    >> piszą to siedzą w ławkach a jak pani im coś czyta albo tłumaczy to w
    >> kółeczku na podłodze - dokładnie tak samo jak dawniej w przedszkolach.

    > czytam i widze: Zwrócił też uwagę na to, że Wielka Brytania była kiedyś w
    > czołówce międzynarodowego rankingu osiągnięć edukacyjnych, obecnie jest
    > jednym z ostatnich państw na liście. Jego zdaniem to także efekt wczesnego
    > rozpoczynania formalnej nauki przez dzieci.

    Poczytaj sobie o brytyjskiej reformie sprzed 2 lat:

    Google nic innego jak GW nie zwraca, ale masz tam podane źródło więc możesz
    czytać w oryginale

    http://wyborcza.pl/1,76842,14244874,My_mamy_akcje__R
    atuj_maluchy___Brytyjskie_pieciolatki.html#BoxSlotII
    3img

    A tu urywek:

    "Uczniowie podstawówek, od pierwszej klasy (czyli już pięciolatki), będą się
    uczyć projektowania, testowania i pisania programów komputerowych, a także
    organizowania, przechowywania i odzyskiwania danych. Poznają zasady
    bezpieczeństwa w sieci, zabezpieczania informacji prywatnych, rozpoznawania
    zagrożeń i bezpiecznego porozumiewania się w internecie.

    Na zajęciach z projektowania i technologii, uczniowie podstawówek nauczą się
    planowania, projektowania i budowania produktu. Już siedmiolatki mają na
    zajęciach poznawać działanie systemów elektrycznych i mechanicznych, jak
    włączniki prądu, żarówki, silniki."

    Brytyjczycy zauważyli że świat im ucieka i stąd reforma.

    U nas niestety tylko obniżono wiek o rok (czyli zrównanie z tym który
    obowiązuje w większości Europy)

    Oczywiście można argumentować że cały świat się myli a jakiś nasz polityk ma
    rację, ale to kiepski argument. No i w ostatecznym rozrachunku ten młody
    Polak co dziś ma 5 lat będzie o pracę konkurował z innym Europejczykiem
    który zacznie edukację w wieku 5 lub nawet 4 lat.

    > Dajmy rodzicom wybór, oni znaja wlasne dziecko najlepiej - proste,
    > nieskomplikowane i nie do przeskodzenia w tym ukladzie wladzy.

    Zlikwidujmy lekarzy dziecięcych - rodzice wiedzą najlepiej co ich dzieciom
    dolega!
    Zlikwidujmy obowiązek wożenia dzieci w fotelikach - rodzice wiedza najlepiej
    co jest dla dzieci bezpieczne!

    i tak dalej.

    Szczerze powiedziawszy z Twojej strony się takiej demagogii nie
    spodziewałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1