  • Data: 2009-11-11 23:44:20
    Temat: Re: jak nauczyc sie klasc plytki?
    Od: Tom <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tipsow:
    > Warto sobie kupic pare plytek czerwonych i niebieskich. Przykleic je kolo kranow
    > tak jak wskazuje temperatura kurka.
    > Jak sobie nie zadbasz o rownosc sciany to od biedy klejem nadbijesz nawet 5-7 mm
    > nierownosci, ale nie polecam. Lepiej zatynkowac i stracic jeden dzien plus
    > tydzien schniecia niz mordowac sie z klajstrowaniem nierownosci przy kafelkowaniu.
    > Podlogi klei sie podobnie, ale warto zadbac aby kleju bylo tyle zeby nie
    > zostawaly duze puste przestrzenie pod plytkami bo beda pekac.
> [...]

    To ja moze ja, jako kompletny laik, napisze na co zwracalbym wieksza
    uwage przy kafelkowaniu drugi raz w zyciu... :)

    Na pewno zejdzie na tym wiecej czasu niz sie wydaje :)
    Wyrówanie klejem jest w miare, ale jak sie zabardzo postuka w kafelek to
    i tak klej wyjdzie bokami.
    Po nalozeniu kleju robilem bruzdy takim packą - grzebieniem
    Najtansza maszyna do ciecia plytej jest sredniej jakosci wiec trzeba sie
    bardzo przykładac - ale da rade, za to odcinanie cienkich paskow z
    kafelkow to ciezka robota, recznymi nozykami nie probowalem.
    Wycinanie okraglych otworow robilem wiertarka i taka specjalna nozykiem
    - jakies 20pln kosztowal, ale po dowoch scianach sie stępil i potem
    pękało wiecej kafelkow :)
    Jeszcze bez fugowania a i tak fajnie sie patrzy na wlasnorecznie
    polozone kafelki.
    Cierpliwosc przy wyciaganiu krzyzykow - bardzo latwo o odpryski
    Fugowac trzeba sprawnie, bo fuga dosc szybko wysycha i potem trzeba
    dorabiac, a troche przeschnieta zostawia nieladne bruzdy.
    Po fugowaniu czekalem chyba 2 dni zanim zaczalem lac porzadnie wode
    prysznicem.
    Po skonczonej robocie widok gotowej lazienki napawa dumą :)