  • Data: 2010-11-23 19:01:09
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości
    news:4cebc381$1@news.home.net.pl...

    > Jak widzisz rożnie ludzie rozumieją komfort. Bo niektórzy 10 sekund
    > oczekiwania na ciepłą wode też nazywają komfortem.

    > Rury od CWU mam w podwójnej otulinie... idą po podłodze w warstwie styro.

    > Zwróć uwagę na:
    > W zasobniku masz wode o temperaturze ok 55stopni. I taka woda krąży w
    > instalacji. W jakiej temp. Myjesz ręce? 38? 40? Na pewno nie 55. Więc
    > wychłodzenie wody o kilka stopni nie jest problemem.
    > Cały myk polegał by na tym aby to prawidłowo zestroić. Ile czasu pompa ma
    > chodzić po tym ile czasu ma czekać by znów się włączyć.

    Sa sterowniki z czujnikiem temp. montowanym na powrocie pompy. Pompa chodzi
    do momentu az ciepla woda nie wroci do pompy. Jak ostygnie to znow sie
    zalacza. Wystarczy zaizolowac pompe z czujnikiem by nie stygl zbyt szybko,
    poustawiac okienka czasowe i jazda. Ja mam czujniki ruchu w lazienkach i
    uwazam to za najlepsze rozwiazanie. Do tego zawor mieszajacy na wyjsciu z
    zasobnika obnizajacy temp. cieplej wody i chodzi git. Jedyny problem jaki
    mam to zbyt malo wydajna pompa cyrkulacyjna bo nie przewidzialem tego
    wczesniej, inaczej, nie znalem wydajnosci malej pompy CWU. Sa pompy
    mosiezne do CO i ta byla by git.

    Pozdro.. TK