  • Data: 2012-10-01 20:36:31
    Temat: Re: jaki kocioł gazowy wybrać
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    brunet.wp wrote:
    > Witam,
    >
    > wkrótce muszę wybrać rodzaj kotła gazowego i mam prośbę o podzielenie
    > się doświadczeniami osób, które użytkują takie kotły.
    >
    > Kocioł będzie kondensacyjny, z zamkniętą komorą spalania i z
    > zasobnikiem (wbudowanym lub zewnętrznym).
    >
    > Właściwie pozostaje zdecydować czy będzie to kocioł jednofunkcyjny czy
    > dwufunkcyjny, jak duży ma być zasobnik oraz czy wbudowany czy też
    > zewnętrzny. W domu będzie mieszkało na stale 5 osób. Głównym kryterium
    > wyboru jest komfort. Woda ciepła ma być prawie natychmiast i o stałej
> [...]

    ja bym ci radził zestaw z zasobnikiem zewnętrznym 150l.

    jeśli jednak chcesz efektywnie korzystać z kondesacji do grzania wody to daj
    większy zasobnik tak abyś nie musiał podgrzewać wody to temperatury wyższej
    niż 44 czy 47 stopni.

    bo przy małym zasobniku może sie okazać że albo trzeba bedzie czekać na wodę
    albo grzać zasobnik do 60 czy 70 stopni co jest mało ekonomiczne.

    Ogrzewanie podłogowe i kondesacja dobrze się widzą.

    Pozostaje ci kwestia wyboru urządzenia...

    powiem tak:

    różnice międy dobrymi kotłami uznanych producentów są kosmetyczne wybieraj
    taki, który ma w twojej okolicy dobry serwis, ja proponuję DeDietricha bo w
    mojej okolicy są sprawni serwisanci tej marki. Proponuje też Broetje z
    podobnego powodu.

    Nie polecam Viessmana bo ich ceny nie są kompletnie adekwatne do jakości.