  • Data: 2010-08-13 05:44:49
    Temat: Re: jaki piec gazowy + inne pytania
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kudlaty pisze:

    > Z drogiej strony piec musi zagrzac CWu do min 45 stopni.

    Ze względu na legionellę to więcej.

    > Recylkulacja to straty cieplej wody. Warto ja miec ale wlacac w
    > odpowiednich porach w wraz z pogrzewaniem zasobnika

    Są dwa aspekty:

    1. Odpowiednie docieplenie rur z wodą (co najmniej otulina i nie wolno
    kłaść rur na chudziaku; do tego rury ciepłej wody muszą przechodzić na
    rurami z zimną; rury ciepłe w sąsiedztwie ciepłych, zimne - zimnych;
    dobry byłby szacht pusty w środku /powietrze/ i włożone ocieplone rury)

    2. Włączanie obiegu tylko wtedy, gdy jest potrzebny

    a. połączenie pompy z włącznikiem światła w łazience
    b. połączenie dwóch włączników czasowych
    1. elektroniczny włączający np. po południu i rano
    2. mechaniczny - włączający np na 2 minuty co 15 minut
    c. włącznik na pilota

    M.