eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
  • Data: 2011-11-28 13:07:23
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: shaman <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lis, 13:42, "Adams" <n...@n...pl> wrote:
    > Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w
    wiadomościnews:ad78b270-559b-404e-8ad7-ba61b651c332@
    i8g2000vbh.googlegroups.com...
    > Witam.

    > Jesli maja byc kafaleki to tego nie rob ;-))
    > Osobiscie Ci wpieprze jak to zrobisz  :D

    Ale dlaczemu? Obecnie w mieszkaniu tak mam i samo rozwiązanie mi nie
    przeszkadza. Przeszkadza jedynie brak gniazdek :)

    > Cala instalacja ponizej blatu kuchennego,
    > druga schowana za gorna szafkami przygotowana
    > na dalsza obrobke juz po lub w trakcie montazu
    > kuchni.

    Od razu powiem, że gniazdka pod wiszącymi szafkami mi się nie
    podobają. Być może mało widziałem, ale wyobrażam sobie, że kabel z
    podłączonego tostera (i jakikolwiek inny) dyndający spod szafki
    wygląda nieapetycznie. Natomiast intryguje mnie ta instalacja pod
    szafkami.. czy dobrze rozumiem, że wtedy wszystkie kable z urządzeń
    kuchennych stojących na blacie schodzą w jakiś tajemny estetycznie
    sposób pod blat i tam są wtyknięte do gniazd?

    > O lazienkach, roletach,  pomieszczeniach uzytkowych,
    > wylacznikach przy lozku, wylacznikach schodowych, oswietleniu
    > zewnetrznym, instalacji sat i alarmowej  itp itd.

    :D Trochę tego nazbierałeś.. wyłączniki w łazienkach zakładam, że będą
    na tej samej wysokości co inne (znowu o czymś nie wiem?). Tak samo
    wyłączniki schodowe, w pomieszczeniach użytkowych, do oświetlenia zew.

    o! Sterowanie światłem z łóżka!! Dzięki - muszę to zapisać!!
    A instalacja alarmowa i sat nie potrzebuje chyba gniazdek - jest
    podłączona bezpośrednio z tablicy...

    > Zrob taka symulacje wchodzisz do domu i jest ciemno
    > gdzie ma byc pierwszy wlacznik swiatla, gdzie nastepny,
    > jak wylaczyc pierwszy zeby sie nie wracac.
    > Wychodzisz z domu tak samo.

    Już tak próbowałem - trochę brakuje mi doświadczenia jednorodzinnego..
    w mieszkaniu 50m2 w bloku w zasięgu rąk i jednego kroku jest jakieś
    60% wyłączników :)

    > Owe 15 cm od podlogi to IMHO bardzo nisko,  wez poprawke
    > na ramke, wez pod uwage ze trzeba sie bedzie schylac do nich.
    > Prawda jest taka ze z wiekoszci nie bedziesz korzystal.

    faktycznie.. może trochę za nisko.. przeglądałem fotki z dzienników
    budów i ludziska najczęściej mają trochę wyżej. Ale tak jak mówisz..
    większość z tych gniazd będzie używana sporadycznie (czyt. prawie
    nigdy) i nie chciałem żeby za bardzo rzucały się w oczy. Na razie
    podnoszę o 5cm, narysuję i obcenię jak to wygląda :)

    > Nie wiem czy juz masz posadzki, jesli nie to pamietaj
    > ze przewaznie 115 na parterze to bedzie mniej niz 115 na pietrze,
    > staraj sie jesli mozesz zeby gniazdko elektryczne
    > bylo w tym samy pionie co wylacznik.

    Posadzek oczywiście jeszcze nie mam. Będą dopiero po zrobieniu
    instalacji. 115 liczyłem już od poziomu podłogi z docelową okładziną i
    oczywiście pamiętam, że na piętrze jest to inna grubość wylewki
    (okładzin pewnie też). A co do gniazdka pod wyłącznikiem.. chodzi o
    wzgl. praktyczne przy kładzeniu przewodów i późniejszym pamiętaniu jak
    biegną? Czy są jeszcze jakieś inne reguły umiejscawiania gniazd typu
    "odległość pomiędzy gniazdami nie powinna przekraczać X metrów"

    PZDR
    Shaman