  • Data: 2009-06-20 11:19:59
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek <m...@w...pl> napisał(a):

    > i kup koniecznie kliny, najlepiej dwa i do tego ciężki młotek min 2 kg
    > Jacek

    I nie dziwie sie tej babie, bo pewne minimum masy siekiery do
    skutecznego rabania być musi. Już mój pamietajacy I wojnę św. niezyjacy
    dziadek radził, by siekiera do łupania była klinem i to ~~2kilowym. Lzejsze
    nie dają potrzebnego efektu.Namachasz się i owszem, ale nie o to chodzi...
    U mnie pracuje od zeszłego roku 2kg Romaniuk z okolic Bydgoszczy
    (kosztowała 125zł) i sprawuje się nieżle.Dobrze oprawiona!, kliny boczne
    robia swoje. Tansza alternatywa dla Fiskarsa. Co do pomocniczego młota, to
    tutaj ciężar nie 2 kg, ale własnie 5-6kg.Akurat w tym wypadku trzeba czymś
    walnać. po ilus tam latach zmagania sie z drewnem kominkowym mogę smiało
    powiedzieć, żę łupanie drewna to sport równie wymagajacy techniki ,co i
    jednak siły.Wazne jest początkowe szybkie przyspieszenie.Kto będzie równo
    rozkładał się, ten się namacha po dwakroś.Wystarczy popatrzeć na pracę
    starych drwali.
    PozdrawiaM