  • Data: 2009-06-20 21:41:34
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Mam pytanko odnośnie siekier do łupania drewna- jakie polecacie.
    > Podejrzewam że np Fiskars 1500PRO będzie ok ale może są jakieś w o
    > podobnej jakości lecz tańsze.
    > Dużo dobrego słyszałem o siekierach Kuźnia np
    > Jeśli już Fiskars- gdzie można je kupić w dobrej cenie?
    > A może jakis inny producent?

    Ja mam fiskarsa, 1500 i 2400. 1500 nadaje się do łupania niewielkich
    pniaków, na dębowe powyżej 20cm to tylko 2400. Jesionowe wszystkie łupię
    2400.
    Sąsiad ma jakąś siekierę "no-name", ale z klinem i też daje radę. Ale waży
    również ponad 2kg.
    Kolega zrobił sobie siekierę do łupania z młota 4kg, wyklepanego w klin. W
    to rura stalowa.
    Ciężkie jak diabli, ale nie ma na nią bata. Praktycznie każdy klocek pęka po
    1 uderzeniu.

    --
    Bartek