    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: jesienne grabienie lisci
    Date: Tue, 9 Nov 2010 11:11:29 -0800 (PST)
    <ib9tom$36$2@inews.gazeta.pl> <ibbhsu$s80$1@news.onet.pl>
    <c...@j...googlegroups.com>
    <4cd98a7c$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>

    On 9 Lis, 18:52, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:

    > Worek 240 litrowy na mieci (rolka circa 20z )

    Absolutnie płachta NAJlepsza - rozścielam ją równo na ziemi i
    przetaczam (jak rolkę) na nią od razu całą zgrabioną kupę liści lub
    kilkoma ruchami grabi dosłownie, łapię płachtę za 4 końce i już niosę,
    trwa to kilka sekund i w ogóle nie muszę tych liści rękami dotykać.
    Napełnienie worka trwałoby długo, bo otwór wąski, trzeba to robić
    porcjami i rękami, worek się dziurawi, nie ma go kto trzymać otwartym
    - w ogóle ten sposób odpada.

    > i taczki lub w zek.

    Nie chcę taczek - wolę nosić, bo kompostownik mam dosyć trudno
    dostępny, a taczki są ciężkie i koło się zapada w dziury różne. Więcej
    się namorduję z taczkami, żeby je dopchać po trawie na miejsce, niż
    nosząc liście w płachcie najkrótsza możliwą drogą.

    > Wiatr nie
    > rozwieje,

    Nic mi nie rozwiewa - grabię liście na kupę, którą od razu przetaczam
    na płachtę.

    > wysypa do kompostownika atwiej...

    Łatwiej mi zrzucić z ramienia/grzbietu płachtę (do góry "dnem" - to
    istotne) z rozpędu wprost do kompostownika - nie muszę niczego
    dodatkowo podnosić z taczek, bo już mam podniesione "na sobie". Kiedy
    już liście z płachtą w kompostowniku, chwytam dwoma palcami dno
    płachty i liście sobie zostają, a płachtę mam w dłoni :-)
    Nie ma to jak umiejętność obserwacji ciężkiej pracy ludzi na wsi i
    zastosowania tych spostrzeżeń do własnych celów - ekonomika ruchu i
    wydatkowania energii jest na wsi wypracowana w praktyce od wieków ;-
    PPP