    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: junkers w łazience
    Date: Wed, 16 Dec 2009 23:09:22 +0100

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:8c1ii5l6vj9jlne7g1f3aegoronkbr4rq4@4ax.com...

    > Dalej - na jakiej podstawie prawnej zarządca nieruchomości (bo
    > właścicielem lokalu jestem ja!) miałby wejść do mojego mieszkania z
    > Policją i odciąć mnie od w pełni sprawnej i zgodnej z przepisami (w
    > momencie jej budowy) instalcji gazowej? Pamiętaj: mówimy o części
    > instalacji w moim lokalu, z której korzystam tylko ja, a nie o części
    > wspólnej!

    Np na podstawie art 13 pkt 2 Ustawy o własności lokaki w związku z niżej
    wymienionymi punktami rozporządzeń definiującymi instalację gazową i zasady
    jej eksploatacji w przypadku gdy została podjęta decyzja (nie ważne jaka,
    może to być np uchwała wspólnoty) o remoncie instalacji gazowej.

> [...]
    > wspólnoty. Jest "Sprzedawca" i "Odbiorca", przy czym szczegółowo są
    > sprecyzowane obowiązki Sprzedawcy oraz Odbiorcy. I tak, Odbiorca
    > zobowiązany jest m. in. do:
    >
    > "utrzymywania w należytym stanie technicznym, zgodnie z obowiązującymi
    > przepisami prawa, znajdującej się w jego Lokalu instalacji gazowej, za
    > którą Odbiorca odpowiada"
    >
    > Zatem ani spółdzielnia, ani wspólnota, w moim przypadku nie jest
    > stroną i nie może dowolnie ingerować w przebudowy, modernizacje itp.
    > itd. instalacji gazowej. Za instalację w moim lokalu, zgodnie z

    Ależ ja nie neguję że za nią odpowiadasz. Odpowiadasz jak najbardziej ale
    niekoniecznie musisz być jej właścicielem. To są dwa różne pojęcia i nie
    muszą być tożsame, zwłaszcza w umowach handlowych w których wprowadzenie
    pewnych uproszczeń będzie leżec w interesie jednej lub obydwu stron.Umowa
    nie określa stron pośrednich w dostawach gazu ale jeżeli wystąpi
    niesprawność w części wspólnej, dostawca lub pośrednik (właściciel budynku)
    i tak wstrzyma dostawy pomimo że Twoja instalacja gazowa mogła być w tym
    czasie w stanie znakomitym. Kluczem jest też tu sformułowanie "zgodnie z
    obowiązującymi przepisami prawa". W przypadku podjęcia decyzji o remoncie
    lub modernizacji instalacji gazowej, Twoja - jeżeli nie dopuścisz do
    remontu- może już nie być zgodna z przepisami prawa.

    > Myślę, że wyjaśniłem dość dokładnie, zatem jeśli będziesz miał jakieś
    > kontrargumenty, to proszę, wskaż konkretne paragrafy, a nie hasło w
    > stylu "poczytaj prawo budowlane" czy inne rozporządzenia.

    Nie chce mi się jak cholera, ale proszę:

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie
    warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych.
    Instalacja gazowa:
    Rozdział 1, par.3 pkt 13,
    Zasady eksploatacji
    Rozdział 5 par 17
    Rozdział 13
    Rozporządzenie Mistra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim
    powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    Instalacja gazowa
    Rozdział 7, par 156 pkt 2
    Zasady eksploatacji
    Rozdział 7 - całość

    Dodatkowo
    Prawo Budowlane:
    art 29
    art 30
    art 62
    art 66
    art 70

    Na podstawie przytoczonych przepisow, wystarczy że w trakcie kontroli np
    instalacji gazowej zostanie wydana opinia że instalacja stanowi zagrożenie
    ze względu na stan samej instalacji lub w połączeniu ze stanem budynku i
    konieczna jest jej zmiana w taki sposób by zlikwidować ujawnione zagrozenia.
    --
    Jackare