  • Data: 2017-09-20 23:49:48
    Temat: Re: klimatyzator kupiłem :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń pisze:

    > liczyłem ale dawno, wyszło na to ze straty ciepła zabijaja sensownosc
    > długookresowego gromadzenia ciepła. Dlatego jesli mówie o zbiorniku
    > to mysle raczej o czym co sie fizycznie w budynku da umiescic, powiedzmy
    > ze 2 tony wody.

    Ludzie mówią, że aby coś nowego wynaleźć, trzeba nie wiedzieć o tym, że
    się nie da. Był tu link opisujący instalację z podziemnym zboirnikiem
    na bodajże 10 ton wody czy nawet więcej. Zamrożenie i rozmrożenie tej
    wody to tyle energii, co zmiana jej temperatury o jakieś 60 stopni.
    Z tym że trzymanie tej baniochy o zerowej temperaturze pod ziemią nie
    zabija sensowności stratami ciepła, a robienie tego z ukropem już tak.

    Jarek

    --
    -- Baco, macie wrzątek?
    -- Mam, ino że zimny.