  • Data: 2017-09-21 07:19:21
    Temat: Re: klimatyzator kupiłem :)
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 20 września 2017 23:52:59 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Ludzie mówią, że aby coś nowego wynaleźć, trzeba nie wiedzieć o tym, że
    > się nie da. Był tu link opisujący instalację z podziemnym zboirnikiem
    > na bodajże 10 ton wody czy nawet więcej. Zamrożenie i rozmrożenie tej
    > wody to tyle energii, co zmiana jej temperatury o jakieś 60 stopni.
    > Z tym że trzymanie tej baniochy o zerowej temperaturze pod ziemią nie
    > zabija sensowności stratami ciepła, a robienie tego z ukropem już tak.

    pamietam link, jestem wciaz na etapie wymyslania moejgo ogrzewania wiec sprawe
    rozwazyłem wtedy, zwlaszcza ze mam duzy solar którym bym to rozmrażał.
    Wyszło ze nie, nie jest to korzystne z jakis powodow.
    Lepszy bufor 2tony w domu i powietrzna pompa ciepła - albo wrecz elektryczna grzałka.
    (ocieplenia duzo jak gdzies tu pisalem)

    Ale, ale - w celeach eksperymentalnych mam potrzebe na pompe ciepla małej mocy typu
    woda-woda. Moze nawet z agregatu lodówkowego. Znacie namiary na jakis magików którzy
    potrafią to zrobić? Zwykły serwisant lodówek czy tam urządzen chłodniczych?

    b.