    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sądzicie
    Date: Sat, 26 Mar 2011 21:29:23 +0000 (UTC)

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisa=B3 w =
    > wiadomo=B6ci news:imleg2$mcd$1@inews.gazeta.pl...
    > temperaturow=B1 a nie
    >
    > wszyscy wiemy ze kogutek jest na "nie" i argumenty takie b=EAd=B1. =
    > Zapytaj go jaka jest energetyczna - nadal 10% czy cos uros=B3o?

    > kwiatkiem do
    >
    > dlategoz taki argument. Bo akurat jesli chodzi o odzysk energii to =
    > srednioroczn=B1 =B6redni=B1 to ja mamy w dupie -interesuje nas =B6rednia =
    > temperatura okresu grzewczego. (ok.+5stopni)

    > zgoda -bo to nie rekuperator daje komfort a wentylacja mechaniczna - =
> [...]
    Mylisz się. Nie jetem na nie. To ekonomia wskazuje że w Polsce się nie
    sprawdzają. Do tego tendencyjne teksty reklamowe. że duża sprawność. W
    odzyskiwaniu temperatury są sprawne Ale energetycznie to porażka. Przy +5 też
    ma bardzo małą sprwność energetyczną porównywalna ze spaleniem dwoch garści
    węgla. Rekuperator się sprawdzi tam gdzie jest dużo brudnego i cieplego
    powietrza na przyklad w restauracji w kuchni. I tym cieplem ogrzewa się
    powietrze tam gdzie są klienci. Wtedy ma sens.