  • Data: 2011-03-27 12:16:51
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sądzicie
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisa=B3 w =
    > wiadomo=B6ci news:imllrj$hq7$1@inews.gazeta.pl...
    > si=EA nie
    > sprawno=B6=E6. W
    >
    > Jesli producent podaje sprawnosc na 80% - niech bedzie ze to =
    > temperaturowa - to jaka jest ta "pora=BFka" energetyczna?
    >

    > b.

    Przyrost temperatury nie ma nic wspólnego ze sprawnością energetyczną. Przy -
    15 na zewnątrz i 20 w domu daje się zrobić że pobierane zimne powietrze
    bęzdie mialo temperaturę wylotową 18 stopni ( tylko w wymienniku
    przeciprądowym). Ale nie przy jednaakowych przepływach powietrza zimnego i
    cieplego przez rekuperator. Cieplego trzeba wyrzucić na zewnątrz kilka razy
    więcej niż pobrać zimnego. To zimne ktore dostanie się do domu poza
    rekuperatorem trzeba ogrzać do 20 stopni. Tego sprzedawcy rekuperatorów nie
    piszą. Wyliczenie jest proste. Jak by istnial wymiennik ciepla o sprawności
    100% przy jednakowych przeplywach to jak zwiększyć przeplyw powietrza cieplego
    dwa razy to sprawność energetyczna spadnie do 50%. Jak wymiennik ciepla
    krzyżowy z zalożeia ma sprawność mniejszą niż 50% to w wypadku niejednakowych
    przeplywów żeby uzyskać wizualny że na wylocie do domu leci powietrze o
    podobnej temperaturze jakie w pomieszczeniu jest, to sprawność moze być
    jednocyfrowa. Zysk nie pokrywa kosztu pracy wentylatorów. Dzisiaj na
    termometrze za oknem jest w tej chwili 10 stopni. A mieszkaniu mam 20 stopni.
    Ogrzewanie jest wylączone. Nie dziala żaden grzejnik z wyjątkiem naturalnych
    takich jak dwa telewizory, dwa komputery, żarówki, bojler, lodówka, wodę na
    herbatę co jakiś czas ktoś gotuje wodę, zupa się gotuje. Jedno okno jest
    otwarte ze dwa uchylone. Co mam dzisiaj odzyskiwać? W zakresie +5 do + 35
    rekuperatory mają sprawność energetyczną niższą od pobieranego przez nie
    prądu. Jak by jeszcze zapewnialy wiekszy komfort niż wentylacja mechaniczna
    albo grawitacyjna to bm nie dyskutowal. Dla komfortu mam na zimę ogrzewanie a
    na lato chłodzenie. I to ma sens.