  • Data: 2011-03-27 08:58:01
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sądzicie
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ŁC" <a...@r...to> wrote:

    > Ekonomiczne patrząc, to budowanie domu "się nie opłaca" :->

    Nie? A gdzie np. w promieniu 40km od Wrocławia, można kupić nowe mieszkanie
    >150m2 za jakieś 3-4 tys. zł /m2 ?
    Jeśli nie mieszkanie, to gdzie można kupić nowy dom za tyle?
    Moi znajomi kupują działki, dzielą, znajdują klientów i budują dla nich domy.
    Raczej do interesu nie dopłacają :)
    Na samym stanie surowym, średniej wielkości domu, można zarobić ok. 100 tys. zł.
    Moim zdaniem, budowanie domu bardzo, bardzo się opłaca :)
    Wentylacja mechaniczna - w żadnym wypadku. Przed budową planowałem, że ją
    zrobię. Zabrakło niestety kasy, potem braku wentylacji mechanicznej bardzo
    żałowałem. A teraz, po roku mieszkania, nie widzę sensu żeby się w to pakować.
    Ani ekonomicznego, ani jakiegokolwiek innego.
    Wentylację mechaniczną mam w pracy. I to nie system z wentylatorkami za 10 tys.
    zł. Kanały wentylacyjne mają ok. 4m2 w przekroju, centrala wentylacyjna to kilka
    pomieszczeń po kilkaset m2. Mimo tak dużej wtopionej kasy, gdy jest w miarę
    ciepło i tak otwieramy okna, a jeśli ktoś siedzi pod anemostatem, często się
    skarży że wieje mu w głowę.
    Gdybyśmy mieli jakieś konkretne zimy... Byłby sens odzysku ciepła przez
    rekuperator. Dla tych kilku dni w roku z temp. poniżej -10 stopni, wg mnie nie
    ma sensu. Należy pamiętać, że to kolejna instalacja, którą należy serwisować,
    coś się może zepsuć, może tam coś wleźć i zdechnąć. Teraz gdy jesteśmy młodzi
    nie ma z tym problemu, ale co będzie za 30-40 lat gdy spora część z nasz będzie
    kończyć spłacać kredyty? Czy będziemy mieli siłę, zdrowie i chęci, żeby to
    robić? Albo pieniądze (nasze emerytury będą 2 razy mniejsze niż obecne) żeby
    zapłacić komuś za zrobienie tego za nas?

    --
    Bartek