  • Data: 2011-03-27 15:47:58
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sądzicie
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:imn9rj$11g$1@inews.gazeta.pl...
    >Jak by istnial wymiennik ciepla o sprawności
    > 100% przy jednakowych przeplywach to jak zwiększyć przeplyw powietrza cieplego
    > dwa razy to sprawność energetyczna spadnie do 50%.

    No tak - tylko ze to jest argumantacja typu - nie kupujcie BMW, miałem takiego który
    gubił olej -jego eksploatacja była droga bo musiałem olej uzupełniać.
    Bzdura. Zajmij sie rozważeniem sytuacji normalnej, w której przepływy są wlotowe i
    wylotowe sa takie same.

    > herbatę co jakiś czas ktoś gotuje wodę, zupa się gotuje. Jedno okno jest
    > otwarte ze dwa uchylone. Co mam dzisiaj odzyskiwać?

    nic nie masz odzyskiwać, przeciez nie ogrzewasz. W sierpniu też chciałbyś odzyskiwać?

    >W zakresie +5 do + 35 rekuperatory mają sprawność energetyczną niższą od pobieranego
    przez nie
    > prądu.

    Ja dociekliwy jestem: skąd te informacje? Zakładając sprawnosc temperaturową 80%
    wymiennika przeciwprądowego powiedz ile ma on sprawnosci energetycznej?

    b.