  • Data: 2009-11-17 17:20:40
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    c.googlegroups.com...
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1870

    > Ale tam gdzie jest pomieszczenie zdylatowane to na kazdej rurce jest
    > otulina 9mm - to jest bardzo gruba otulina, plyta moze sobie
    > klawiszowac dowoli a rurkom nic sie nie stanie :)

    To Twoj dom, skoro Tobie odpowiada to mi tez.

    > Ale dlaczego ?;) Do mnie nie docieraja rady "bo tak wszedzie pisze" -
    > napisz mi jedna, konkretna wade ze mam 10cm, a powinno byc 15cm - co
    > moze sie zlego rurkom stac ?:-)

    W oparciu o co robiles w ogole to ogrzewanie? Cemu nie dales po jednej petli
    na dole i na gorze? A mozna by i tak.

    temId=1896

    > A normalnie - kolkiem 3,5cm. Posadzka ma wszedzie min. 7cm grubosci,
    > rurka 16mm wiec zostaje nam w teorii 5,4cm na kolek. Zakladam ze rurki
    > mogly sie lekko podniesc o ~1cm to mamy 4,4cm "luzu" :) Kolek 3,5cm w
    > takim betonisku bedzie trzymal jak glupi :)

    Po pierwsze, nieumiejetne a przewazajace amatorsko wiercenie w posadzce
    powoduje, ze blisko polowa urobku zostaje w plytkim otworze. W glebokim tez,
    ale wczesniej wiertlo sie urywa. Ten urobek powoduje, ze otwor do
    wykorzystania znacznie sie splyca i trzeba nawiercic glebiej by zmiescil sie
    urobek i cala koszulka kolka. Po drugie trzeba pamietac, ze dopuszczalna
    glebokosc otworu jest ograniczona i najnormalniej w swiecie trzeba sie
    pilnowac stosujac ograniczniki glebokosci. Ja nie mam juz zadnego. :-) Po
    trzecie, moze trafic sie dziura w betonie i wiertlo po prostu wpadnie prosto
    w rurke. A mozna bylo tego wszystkiego uniknac.

    Pozdro.. TK