  • Data: 2009-11-18 10:10:35
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:177df306-a199-4a52-9bab-

    > Bo bylyby za duze opory. Bo nie ma 500m rury w jednym kawalku, a nie
    > chcialem laczyc w posadzce. Bo przez gigantyczne opory musialbym kupic
    > ze dwie pompy ktore bralyby duzo pradu. Bo spadek temperatury bylby
    > zbyt wysoki - nagrzane bylyby tylko pomieszczenia "z poczatku rurki".

    Wymysliles to sam, czy najpierw wyczytales??

    > A teraz Ty w taki sam sposob wyjasnij czemu trzeba dawac rurki 15cm od
    > sciany, a 10cm to juz blad ? ;-) Instrukcja pisze bo cos napisac
    > musieli, zeby nikt nie zaczynal petli od "kanta" posadzki :-) Jakby
    > napisali 16cm to dajac gdzieniegdzie 15, a gdzie indziej 17 tez bylby
    > to karygodny blad i fuszera ? :-)

    Z jednej strony powolujesz sie na programy do obliczen, instrukcje
    producentow przeroznych materialow w calej karierze na grupie i tego nie
    kwestionujesz. Na kazda moja matematyczno - programowa watpliwosc OZC miales
    gotowa odpowiedz wierzac wylacznie w prawidlowosc obliczen i zalozen
    programu cytujac rowniez normy wiatrowe, strony swiata itd., choc to tez
    tylko ktos napisal i watpliwosci nie miales. A tu sugerujesz, ze pisze sie
    zeby cos napisac. Co stoi na przeszkodzie odsunac rurke od sciany 5 cm
    wiecej? Te odleglosci podaja przeciez ci sami producenci w oparciu o ktorych
    opracowania robiles ta instalacje. Co Cie dziwi, ze widze niekonsekwencje
    ktorej bronisz?

    > Ale do tego wystarczy ogranicznik do wiertarki i odkurzacz - ile razy
    > w zyciu bede przykrecal ten prog ? :-)

    Wystarczy, tylko po co?

    > Pozatym o czym Ty piszesz - wiertlo sie urywa na dziurce 3,5cm ? :-)

    Wywierc takim w litym betonie dziure glebokosci 20cm bez wyciagania w
    trakcie wiercenia wiertla z otworu. Zobaczysz czy sie nie urwie, nie o tym
    zreszta pisalem przede wszystkim.

    > Dzisiaj zrobilem prostym Einhellem (3,5J) SDS plus kilka dziur
    > wiertlem... uwaga... fi32! Zeby bylo ciekawiej - to wiertlo ma 60cm
    > dlugosci i wszystkie dziury wiercilem przez posadzke (7cm), styropian
    > (5cm - tu bylo latwo!;) i dalej monolityczny strop 15cm :-) Wiertla
    > jakos ani nie urwalem ani nie ukrecilem (chociaz to baardzo latwe -
    > jak dobrze wiesz mocowanie sds plus jest "cieniutkie" a wiertlo wazy
    > tyle ze strach sie bac - w poziomie ciezko to utrzymac z maszynka :-))

    Ale czego to dowodzi? Ze nie da sie urwac wiertla w otworze? Da sie
    widzialem to wiele razy. Ja nie urwalem, bo wiem jak wiercic metrowe otwory
    w kamieniach i betonach pionowo.

    > Ciesze sie ze nie znalazles powaznych bledow w moich fotencjach, bo te
    > sa naprawde mocno naciagane :-)

    Dowolnosc interpretacji dopuszczalna w nieskonczonym zakresie. :-) A ja tu
    zadnym guru podlogowkowym nie jestem. Wrecz przeciwnie mam do niej sporo
    pokory i wiele jeszcze jest do nauczenia i obym nie musial.

    Pozdro.. TK